Pembinaan instrumen pencapaian awal matematik untuk kanak-kanak prasekolah
Kajian ini adalah membina instrumen untuk mengukur pencapaian awal matematik untuk kanak-kanak prasekolah. Dalam membina instrumen ini, penyelidik telah memilih kaedah konsistensi dalaman menggunakan Model Rasch. Dua set instrumen pencapaian awal Matematik kanak-kanak prasekolah diadaptasikan daripa...
Saved in:
Main Authors: | Connie Cassy Ompok, Alley Emison, Lydia Teo |
---|---|
Format: | Article |
Language: | Malay Malay |
Published: |
Secholian Publication PLT
2021
|
Subjects: | |
Online Access: | https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/31698/1/Pembinaan%20instrumen%20pencapaian%20awal%20matematik%20untuk%20kanak-kanak%20prasekolah_ABSTRACT.pdf https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/31698/2/Pembinaan%20instrumen%20pencapaian%20awal%20matematik%20untuk%20kanak-kanak%20prasekolah.pdf https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/31698/ https://www.msocialsciences.com/index.php/mjssh/article/view/1148/822 https://doi.org/10.47405/mjssh.v6i11.1148 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Permainan Matematik untuk kanak-kanak prasekolah
by: Connie Cassy Ompok, et al.
Published: (2021) -
Pencapaian awal matematik kanak-kanak mengikut tempoh berada di prasekolah dan jantina
by: Connie Cassy Ompok
Published: (2021) -
Penggunaan buku nombor dalam pengajaran awal Matematik kanak-kanak prasekolah
by: Connie Shin @ Connie Cassy Ompok, et al.
Published: (2021) -
Permainan matematik untuk kanak-Kanak prasekolah
by: Connie Cassy Ompok, et al.
Published: (2021) -
Persepsi Guru Prasekolah Terhadap Aplikasi Modul Dunia Haiwan di Sabah dalam Pembelajaran Kanak-Kanak Prasekolah
by: Nur Suhaidah Sukor, et al.
Published: (2024)