Kesalahan penggunaan imbuhan awalan dan akhiran dalam kalangan murid Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil berdasarkan Teori Analisis Kesalahan Corder (1973)
Kajian ini mengenal pasti dan membincangkan jenis kesalahan imbuhan awalan dan imbuhan akhiran yang telah dirincikan dalam Teori Analisis Kesalahan Corder (1973) serta punca murid tidak menguasai imbuhan awalan dan imbuhan akhiran murid Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil. Sampel kajian ialah seramai 5...
Saved in:
Main Authors: | Aminul Razin, Amirra Shazreena, Subramaniam, Vijayaletchumy |
---|---|
Format: | Article |
Published: |
Universiti Kebangsaan Malaysia
2019
|
Online Access: | http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/81164/ https://www.ukm.my/jatma/jilid-7-bil-1/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Kesalahan penggunaan imbuhan awalan dan akhiran dalam kalangan murid Sekolah Jenis
Kebangsaan Tamil berdasarkan Teori Analisis Kesalahan Corder (1973)
by: Amirra Shazreena Aminul Razin,, et al.
Published: (2019) -
Penguasaan imbuhan dalam kalangan murid bukan melayu
by: Aminul Razin, Amirra Shazreena
Published: (2019) -
Teknik Fuzzy Delphi: reka bentuk inovasi imbuhan menurut konsensus pakar
by: Amirra Shazreena Aminul Razin,, et al.
Published: (2024) -
Kesalahan penggunaan imbuhan bahasa Melayu dalam Instagram
by: Tengku Nur Syamila Tengku Din,, et al.
Published: (2021) -
Imbuhan akhiran bahasa Bajau Kota Belud, Sabah
by: Saidatul Nornis Hj. Mahali
Published: (2022)