Kesalahan penggunaan imbuhan awalan dan akhiran dalam kalangan murid Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil berdasarkan Teori Analisis Kesalahan Corder (1973)

Kajian ini mengenal pasti dan membincangkan jenis kesalahan imbuhan awalan dan imbuhan akhiran yang telah dirincikan dalam Teori Analisis Kesalahan Corder (1973) serta punca murid tidak menguasai imbuhan awalan dan imbuhan akhiran murid Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil. Sampel kajian ialah seramai 5...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Aminul Razin, Amirra Shazreena, Subramaniam, Vijayaletchumy
Format: Article
Published: Universiti Kebangsaan Malaysia 2019
Online Access:http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/81164/
https://www.ukm.my/jatma/jilid-7-bil-1/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!

Similar Items