Pendekatan pembelajaran Al-Ghazali dan kesannya terhadap pencapaian tahap kefahaman membaca Bahasa Melayu dalam kalangan murid sekolah menengah
Kajian berbentuk kuasi eksperimen ini bertujuan untuk mengenal pasti kesan pendekatan pembelajaran al-Ghazali sebagai pendekatan alternatif bagi meningkatkan tahap kefahaman membaca dalam pengajaran dan pembelajaran Bahasa Melayu. Kajian ini dijalankan selama enam minggu di sebuah sekolah menengah h...
Saved in:
Main Authors: | Mohd Sopian, Sofia Hani Izyan, Mamat, Simah, Abd Rahman, Fadzilah |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Universiti Sultan Azlan Shah (USAS)
2024
|
Online Access: | http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/113196/1/113196.pdf http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/113196/ https://jurnal.usas.edu.my/gjat/index.php/journal/article/view/172 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Tahap kefahaman membaca antara murid pasca linus dan murid arus perdana
by: Mohamad Tarmizi Mohd Hafiz,
Published: (2016) -
Tahap kefahaman murid sekolah menengah terhadap kata kerja Annasikhah
by: Abdul Aziz, Mohd Fakhrul Anwar
Published: (2014) -
Kesan teknik SQ3R terhadap pencapaian murid tahun tiga dalam kefahaman membaca Bahasa Cina
by: Chew, Moi Fong
Published: (2022) -
Keberkesanan pendekatan Narrow Reading terhadap kefahaman membaca teks Islamik
by: Al-Muslim Mustapa @ Ab Rahim,, et al.
Published: (2020) -
Kesan pendekatan pembelajaran masteri terhadap pencapaian kemahiran membaca Bahasa Melayu murid pemulihan sekolah rendah
by: Abdull Sukor Shaari,, et al.
Published: (2012)