Pengurusan pentaksiran bilik darjah murid berkeperluan khas dalam program pendidikan inklusif di sekolah rendah
Pentaksiran bilik darjah (PBD) merupakan satu transformasi kurikulum semasa dalam landskap pentaksiran pendidikan negara. Pendekatan utama dalam PBD ialah pentaksiran untuk pembelajaran dan pentaksiran sebagai pembelajaran. Oleh itu, kajian ini bertujuan untuk meneroka pengurusan perancangan PBD Mur...
Saved in:
Main Authors: | Velerie Wheelervon Primus, Musirin Mosin |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English English |
Published: |
MJSSH
2021
|
Subjects: | |
Online Access: | https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/41104/1/ABSTRACT.pdf https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/41104/2/FULL%20TEXT.pdf https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/41104/ https://doi.org/10.47405/mjssh.v6i8.903 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Strategi pengurusan evidens pentaksiran bilik darjah murid berkeperluan khas dalam program inklusif sekolah rendah
by: Velerie Wheelervon Primus, et al.
Published: (2021) -
Pengurusan perancangan dan strategi pentaksiran bilik darjah murid berkeperluan khas dalam program pendidikan inklusif di program pendidikan khas integrasi, Daerah Keningau
by: Velerie Wheelervon Primus, et al.
Published: (2022) -
Pengaruh persekitaran pembelajaran bilik darjah terhadap minat belajar dalam mata pelajaran Sejarah tingkatan empat di sekolah bandar, Kota Kinabalu
by: Yong, Shu Lan
Published: (2014) -
An Exploratory Study on Predictors Associated with Teachers’ Job Satisfaction in Malaysian Sports Schools
by: Azizi Yahaya, et al.
Published: (2021) -
Pengaruh "Flipped Classroom" terhadap pencapaian akademik pelajar di sekolah menegah kawasan Kota Belud
by: Malini Kamlin
Published: (2013)