Kajian kepuasan pelanggan di Klinik Kesihatan Kota Samarahan / Amnah Abdul Wahab … [et.al.].

Tujuan kajian ini adalah untuk melihat hubungan faktor – faktor yang mempengaruhi kepuasan pelanggan yang mendapat perkhidmatan atau rawatan di Klinik Kesihatan Kota Samarahan. Antara objektif kajian ini adalah untuk mengenalpasti masalah – masalah yang wujud menyebabkan ketidakpuasan pelanggan terh...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Abdul Wahab, Amnah, Bujang, Mohammmad, Museli, Azman, Haji Basir, Shahriman
Format: Student Project
Language:English
Published: 2000
Subjects:
Online Access:https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/59503/1/59503.pdf
https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/59503/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Tujuan kajian ini adalah untuk melihat hubungan faktor – faktor yang mempengaruhi kepuasan pelanggan yang mendapat perkhidmatan atau rawatan di Klinik Kesihatan Kota Samarahan. Antara objektif kajian ini adalah untuk mengenalpasti masalah – masalah yang wujud menyebabkan ketidakpuasan pelanggan terhadap perkhidmatan yang diberikan, menentukan hubungan antara sikap kakitangan terhadap kepuasan pelanggan dan menentukan sistem perkhidmatan yang digunakan di klinik ini bersesuaian dengan kehendak pelanggan di samping untuk mengenalpasti kaitan di antara keadaan persekitaran dengan kepuasan pelanggan. Sampel terdiri daripada 50 pesakit - pesakit yang datang ke klinik untuk mendapatkan rawatan atau khidmat nasihat dari Klinik Kesihatan Kota Samarahan. Persampelan digunakan adalah secara rawak mudah.