Persepsi murid tahun lima terhadap penggunaan kaedah model bar dalam penyelesaian masalah matematik berayat tajauk pecahan
Penyelesaian masalah matematik berayat merupakan kemahiran yang sukar dikuasai.Walaupun terdapat pelbagai heuristik untuk menyelesaikan masalah ini tetapi pendekatan Model Polya digunakan sebagai penyelesaian kepada soalan masalah. Namun terdapat satu strategi dikenali sebagai Singapore Bar Model ya...
Saved in:
Main Authors: | Ariffin, Nor Ezah, Azid @ Aziz, Nurulwahida |
---|---|
格式: | Article |
语言: | English |
出版: |
Proceedings of the ICECRS
2017
|
主题: | |
在线阅读: | http://repo.uum.edu.my/23101/1/CECRS%2C%201%20%282016%29%20287-304.pdf http://repo.uum.edu.my/23101/ http://doi.org/10.21070/picecrs.v1i1.613 |
标签: |
添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
|
相似书籍
-
Kesukaran dan kefahaman matematik dalam menyelesaikan masalah nombor perpuluhan murid Tahun Lima
由: Wan Zin Wan Zakiah,
出版: (2014) -
Keberkesanan model response-to-intervention (RTI) dalam menyelesaikan masalah matematik berayat murid sekolah rendah
由: Mohd. Zaki Ishak, et al.
出版: (2019) -
Visualisasi Dalam Penyelesaian Masalah
Matematik Berayat
由: Drahman, Samsudin, et al.
出版: (2004) -
Keberkesanan pendekatan model bar dalam penyelesaian masalah berayat Matematik operasi tolak tahun empat
由: Yap, Ji Lin
出版: (2018) -
Penguasaan kemahiran berfikir aras tinggi murid tahun lima dalam penyelesaian masalh Matematik berayat
由: Siti Nurul Iffah Sh Ngah
出版: (2018)