Persepsi murid tahun lima terhadap penggunaan kaedah model bar dalam penyelesaian masalah matematik berayat tajauk pecahan
Penyelesaian masalah matematik berayat merupakan kemahiran yang sukar dikuasai.Walaupun terdapat pelbagai heuristik untuk menyelesaikan masalah ini tetapi pendekatan Model Polya digunakan sebagai penyelesaian kepada soalan masalah. Namun terdapat satu strategi dikenali sebagai Singapore Bar Model ya...
Saved in:
Main Authors: | Ariffin, Nor Ezah, Azid @ Aziz, Nurulwahida |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Proceedings of the ICECRS
2017
|
Subjects: | |
Online Access: | http://repo.uum.edu.my/23101/1/CECRS%2C%201%20%282016%29%20287-304.pdf http://repo.uum.edu.my/23101/ http://doi.org/10.21070/picecrs.v1i1.613 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Kesukaran dan kefahaman matematik dalam menyelesaikan masalah nombor perpuluhan murid Tahun Lima
by: Wan Zin Wan Zakiah,
Published: (2014) -
Keberkesanan model response-to-intervention (RTI) dalam menyelesaikan masalah matematik berayat murid sekolah rendah
by: Mohd. Zaki Ishak, et al.
Published: (2019) -
Visualisasi Dalam Penyelesaian Masalah
Matematik Berayat
by: Drahman, Samsudin, et al.
Published: (2004) -
Keberkesanan pendekatan model bar dalam penyelesaian masalah berayat Matematik operasi tolak tahun empat
by: Yap, Ji Lin
Published: (2018) -
Penguasaan kemahiran berfikir aras tinggi murid tahun lima dalam penyelesaian masalh Matematik berayat
by: Siti Nurul Iffah Sh Ngah
Published: (2018)