Imej Islam di media cetak : analisis kandungan akhbar mingguan di Malaysia
Komunikasi massa adalah suatu proses di mana organisasi media menghasilkan dan menyalurkan maklumat atau mesej kepada khalayak ramai dan mesej-mesej ini akan dilihat, diguna dan difahami oleh penontonnya, sekaligus ianya mempengaruhi mereka. Oleh yang demikian, media dilihat mempunyai kesan yang ku...
Saved in:
Main Authors: | Mohamad, Bahtiar, Abu Bakar, Hassan, Rofie, Mohamad Khadafi |
---|---|
格式: | Article |
语言: | English |
出版: |
Fakulti Komunikasi dan Bahasa Moden, Universiti Utara Malaysia
2004
|
主题: | |
在线阅读: | http://repo.uum.edu.my/132/1/IMEJ_ISLAM_DALAM_MEDIA.pdf http://repo.uum.edu.my/132/ |
标签: |
添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
|
相似书籍
-
Kajian analisa kandungan akhbar terhadap aspek laporan pemberitaan penyiasatan keatas empat akhbar harian dan mingguan yang te
由: Abdul Kadir, Baharudin
出版: (1983) -
Analisis kandungan akhbar bahasa melayu : Pilihanraya umum ke 13 (PRU13) di Malaysia
由: Nurina Awanis, Mohamed
出版: (2014) -
Keputusan pembelian: Jalinan antara media cetak, media atas talian dan media bersemuka
由: Mohamad, Noraihan, et al.
出版: (2016) -
Hantaran Bahasa Melayu yang Tular di Facebook: Analisis dari Aspek Kandungan dan Atribut Linguistik
由: Chuah, Kee Man, et al.
出版: (2021) -
Analisis Diskursif Berita Terpilih
Dalam Akhbar Malaysiakini
由: Sazan, Darwalis
出版: (2021)