Imej Islam di media cetak : analisis kandungan akhbar mingguan di Malaysia
Komunikasi massa adalah suatu proses di mana organisasi media menghasilkan dan menyalurkan maklumat atau mesej kepada khalayak ramai dan mesej-mesej ini akan dilihat, diguna dan difahami oleh penontonnya, sekaligus ianya mempengaruhi mereka. Oleh yang demikian, media dilihat mempunyai kesan yang ku...
Saved in:
Main Authors: | Mohamad, Bahtiar, Abu Bakar, Hassan, Rofie, Mohamad Khadafi |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Fakulti Komunikasi dan Bahasa Moden, Universiti Utara Malaysia
2004
|
Subjects: | |
Online Access: | http://repo.uum.edu.my/132/1/IMEJ_ISLAM_DALAM_MEDIA.pdf http://repo.uum.edu.my/132/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Kajian analisa kandungan akhbar terhadap aspek laporan pemberitaan penyiasatan keatas empat akhbar harian dan mingguan yang te
by: Abdul Kadir, Baharudin
Published: (1983) -
Analisis kandungan akhbar bahasa melayu : Pilihanraya umum ke 13 (PRU13) di Malaysia
by: Nurina Awanis, Mohamed
Published: (2014) -
Keputusan pembelian: Jalinan antara media cetak, media atas talian dan media bersemuka
by: Mohamad, Noraihan, et al.
Published: (2016) -
Hantaran Bahasa Melayu yang Tular di Facebook: Analisis dari Aspek Kandungan dan Atribut Linguistik
by: Chuah, Kee Man, et al.
Published: (2021) -
Analisis Diskursif Berita Terpilih
Dalam Akhbar Malaysiakini
by: Sazan, Darwalis
Published: (2021)