Expected Service Quality In Retail Bank : A Segmentation Analysis Of Business Customer in Nothern Region Of Malaysia
Pemberian perkhidmatan yang berkualiti kepada pelanggan adalah mustahak untuk berjaya dan berterusan dalam bidang perbankan yang saling bersaingan. Demi mengharungi suasana persaingan yang sengit, bank telah menumpukan usaha mereka untuk mengekalkan pelanggan utama mereka. Perkhidmatan yang berkuali...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English |
Published: |
2000
|
Subjects: | |
Online Access: | https://etd.uum.edu.my/142/1/CHEE_SIEW_SIM_-_Expected_service_quality_in_retail_bank_-_A_segmentation_analysis_of_business_customer_in_Northern_Region_of_Malaysia.pdf https://etd.uum.edu.my/142/2/CHEE_SIEW_SIM_-_Expected_service_quality_in_retail_bank_-_A_segmentation_analysis_of_business_customer_in_Northern_Region_of_Malaysia.pdf https://etd.uum.edu.my/142/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my.uum.etd.142 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.uum.etd.1422022-06-07T03:07:39Z https://etd.uum.edu.my/142/ Expected Service Quality In Retail Bank : A Segmentation Analysis Of Business Customer in Nothern Region Of Malaysia Chee, Siew Sim H Social Sciences Pemberian perkhidmatan yang berkualiti kepada pelanggan adalah mustahak untuk berjaya dan berterusan dalam bidang perbankan yang saling bersaingan. Demi mengharungi suasana persaingan yang sengit, bank telah menumpukan usaha mereka untuk mengekalkan pelanggan utama mereka. Perkhidmatan yang berkualiti terus menjadi satu isu yang penting dalam industri ini. Oleh kerana wang dan perkhidmatan kewangan yang lain ialah sesuatu yang tidak dapat diasingkan, bank terus berusaha untuk meningkatkan perkhidmatan yang berkualiti supaya dapat mencapai dan mengekalkan kedudukannya dalam pasaran persaingan. Kini, salah satu cabaran yang dihadapi oleh pengurus perkhidmatan ialah cara untuk memberikan perkhidmatan yang berkualiti tinggi. Kepentingan dalam peningkatan perkhidmatan yang berkualiti adalah untuk menentukan kategori-kategori perkhidmatan berkualiti tertentu yang dianggap penting oleh pelanggan. Di samping itu, adalah mustahak untuk memahami keutamaan elemen-elemen perkhidmatan berkualiti tertentu yang penting untuk kumpulan pelanggan yang berlainan. Kajian ini mengenalpasti elemen-elemen perkhidmatan bank berkualiti yang jelas dan menentukan elemen-elemen yang terpenting untuk kategori pelanggan perniagaan yang berlainan. 2000 Thesis NonPeerReviewed text en https://etd.uum.edu.my/142/1/CHEE_SIEW_SIM_-_Expected_service_quality_in_retail_bank_-_A_segmentation_analysis_of_business_customer_in_Northern_Region_of_Malaysia.pdf text en https://etd.uum.edu.my/142/2/CHEE_SIEW_SIM_-_Expected_service_quality_in_retail_bank_-_A_segmentation_analysis_of_business_customer_in_Northern_Region_of_Malaysia.pdf Chee, Siew Sim (2000) Expected Service Quality In Retail Bank : A Segmentation Analysis Of Business Customer in Nothern Region Of Malaysia. Masters thesis, Universiti Utara Malaysia. |
institution |
Universiti Utara Malaysia |
building |
UUM Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Utara Malaysia |
content_source |
UUM Electronic Theses |
url_provider |
http://etd.uum.edu.my/ |
language |
English English |
topic |
H Social Sciences |
spellingShingle |
H Social Sciences Chee, Siew Sim Expected Service Quality In Retail Bank : A Segmentation Analysis Of Business Customer in Nothern Region Of Malaysia |
description |
Pemberian perkhidmatan yang berkualiti kepada pelanggan adalah mustahak untuk berjaya dan berterusan dalam bidang perbankan yang saling bersaingan. Demi mengharungi suasana persaingan yang sengit, bank telah menumpukan usaha mereka untuk mengekalkan pelanggan utama mereka. Perkhidmatan yang berkualiti terus menjadi satu isu yang penting dalam
industri ini. Oleh kerana wang dan perkhidmatan kewangan yang lain ialah sesuatu yang tidak dapat diasingkan, bank terus berusaha untuk meningkatkan perkhidmatan yang berkualiti supaya dapat mencapai dan mengekalkan kedudukannya dalam pasaran persaingan. Kini, salah satu
cabaran yang dihadapi oleh pengurus perkhidmatan ialah cara untuk memberikan perkhidmatan yang berkualiti tinggi. Kepentingan dalam peningkatan perkhidmatan yang berkualiti adalah untuk menentukan kategori-kategori perkhidmatan berkualiti tertentu yang dianggap penting oleh pelanggan. Di samping itu, adalah mustahak untuk memahami keutamaan elemen-elemen perkhidmatan berkualiti tertentu yang penting
untuk kumpulan pelanggan yang berlainan. Kajian ini mengenalpasti elemen-elemen perkhidmatan bank berkualiti yang jelas dan menentukan elemen-elemen yang terpenting untuk kategori pelanggan perniagaan yang berlainan. |
format |
Thesis |
author |
Chee, Siew Sim |
author_facet |
Chee, Siew Sim |
author_sort |
Chee, Siew Sim |
title |
Expected Service Quality In Retail Bank : A Segmentation Analysis Of Business Customer in Nothern Region Of Malaysia |
title_short |
Expected Service Quality In Retail Bank : A Segmentation Analysis Of Business Customer in Nothern Region Of Malaysia |
title_full |
Expected Service Quality In Retail Bank : A Segmentation Analysis Of Business Customer in Nothern Region Of Malaysia |
title_fullStr |
Expected Service Quality In Retail Bank : A Segmentation Analysis Of Business Customer in Nothern Region Of Malaysia |
title_full_unstemmed |
Expected Service Quality In Retail Bank : A Segmentation Analysis Of Business Customer in Nothern Region Of Malaysia |
title_sort |
expected service quality in retail bank : a segmentation analysis of business customer in nothern region of malaysia |
publishDate |
2000 |
url |
https://etd.uum.edu.my/142/1/CHEE_SIEW_SIM_-_Expected_service_quality_in_retail_bank_-_A_segmentation_analysis_of_business_customer_in_Northern_Region_of_Malaysia.pdf https://etd.uum.edu.my/142/2/CHEE_SIEW_SIM_-_Expected_service_quality_in_retail_bank_-_A_segmentation_analysis_of_business_customer_in_Northern_Region_of_Malaysia.pdf https://etd.uum.edu.my/142/ |
_version_ |
1735388976301211648 |
score |
13.214268 |