Hubungan antara personaliti jenama dan keinginan untuk membeli produk berjenama mewah tiruan dalam kalangan pelajar universiti
Kajian ini adalah untuk mengkaji hubungan diantara personaliti jenama dan keinginan membeli produk berjenama mewah tiruan dalam kalangan pelajar Universiti ‘X’. Pengkaji telah menggunakan Brand personality Scale yang diperkenalkan oleh Aaker (1997) untuk mengukur tahap personaliti jenama. Manakala,...
Saved in:
Main Authors: | Samir, Mohd. Zamaldin, Nordin, Nor Akmar |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit UTM Press
2021
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.utm.my/id/eprint/97515/1/NorAkmarNordin2021_HubunganAntaraPersonalitiJenamadanKeinginan.pdf http://eprints.utm.my/id/eprint/97515/ http://dx.doi.org/10.11113/sh.v13n2-2.1901 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Materialisme dan keinginan membeli produk tiruan berjenama mewah
by: Ahmad, Intan Shafinaz
Published: (2017) -
Keinginan pengguna untuk membeli produk berjenama mewah tiruan: Satu kajian di Malaysia
by: Ahmad, Intan Shafinaz, et al.
Published: (2013) -
Barangan jenama tiruan
by: Mohamed Naim, Asmadi
Published: (2012) -
40 beg jenama mewah dirampas
by: Nor Azizah, Mokhtar, et al.
Published: (2018) -
Mekanik anak tempatan diiktiraf jenama mewah
by: Nik Sukry, Ramli
Published: (2019)