Instrumen pemerhatian berlandaskan pendekatan konstruktivisme (IPPK)

Interaksi verbal ialah komunikasi utama individu di dalam bilik darjah. Beberapa instrumen kajian interaksi verbal bilik darjah seperti “Flanders’ Interaction Analysis Categories� (FIAC), Science Teaching Observation Schedules� (STOS) dan yang lain telah dibincangkan termasuklah kelemahan da...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Tay, Chong Seng, Arshad, Mohammad Yusof
Format: Conference or Workshop Item
Language:English
Published: 2008
Subjects:
Online Access:http://eprints.utm.my/id/eprint/7991/1/EDUPRES_%28F3%29_11.pdf
http://eprints.utm.my/id/eprint/7991/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.utm.7991
record_format eprints
spelling my.utm.79912011-12-08T05:13:34Z http://eprints.utm.my/id/eprint/7991/ Instrumen pemerhatian berlandaskan pendekatan konstruktivisme (IPPK) Tay, Chong Seng Arshad, Mohammad Yusof L Education (General) Interaksi verbal ialah komunikasi utama individu di dalam bilik darjah. Beberapa instrumen kajian interaksi verbal bilik darjah seperti “Flanders’ Interaction Analysis Categories� (FIAC), Science Teaching Observation Schedules� (STOS) dan yang lain telah dibincangkan termasuklah kelemahan dan kebaikannya. Oleh itu, instrumen pemerhatian yang baru, iaitu Instrumen Pemerhatian Berlandaskan Pendekatan Konstruktivisme (IPPK) telah dibina selaras dengan pendekatan P&P semasa yang bercorakkan konstruktivisme hasil pengubahsuaian instrumen sedia ada. Maklumat mengenai kesemua dua puluh empat kategori instrumen turut dibincangkan. Kegunaan data pemerhatian IPPK disarankan. 2008-11-25 Conference or Workshop Item NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.utm.my/id/eprint/7991/1/EDUPRES_%28F3%29_11.pdf Tay, Chong Seng and Arshad, Mohammad Yusof (2008) Instrumen pemerhatian berlandaskan pendekatan konstruktivisme (IPPK). In: Seminar Penyelidikan Pendidikan Pasca Ijazah 2008, 25-27 November 2008, Universiti Teknologi Malaysia.
institution Universiti Teknologi Malaysia
building UTM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Teknologi Malaysia
content_source UTM Institutional Repository
url_provider http://eprints.utm.my/
language English
topic L Education (General)
spellingShingle L Education (General)
Tay, Chong Seng
Arshad, Mohammad Yusof
Instrumen pemerhatian berlandaskan pendekatan konstruktivisme (IPPK)
description Interaksi verbal ialah komunikasi utama individu di dalam bilik darjah. Beberapa instrumen kajian interaksi verbal bilik darjah seperti “Flanders’ Interaction Analysis Categories� (FIAC), Science Teaching Observation Schedules� (STOS) dan yang lain telah dibincangkan termasuklah kelemahan dan kebaikannya. Oleh itu, instrumen pemerhatian yang baru, iaitu Instrumen Pemerhatian Berlandaskan Pendekatan Konstruktivisme (IPPK) telah dibina selaras dengan pendekatan P&P semasa yang bercorakkan konstruktivisme hasil pengubahsuaian instrumen sedia ada. Maklumat mengenai kesemua dua puluh empat kategori instrumen turut dibincangkan. Kegunaan data pemerhatian IPPK disarankan.
format Conference or Workshop Item
author Tay, Chong Seng
Arshad, Mohammad Yusof
author_facet Tay, Chong Seng
Arshad, Mohammad Yusof
author_sort Tay, Chong Seng
title Instrumen pemerhatian berlandaskan pendekatan konstruktivisme (IPPK)
title_short Instrumen pemerhatian berlandaskan pendekatan konstruktivisme (IPPK)
title_full Instrumen pemerhatian berlandaskan pendekatan konstruktivisme (IPPK)
title_fullStr Instrumen pemerhatian berlandaskan pendekatan konstruktivisme (IPPK)
title_full_unstemmed Instrumen pemerhatian berlandaskan pendekatan konstruktivisme (IPPK)
title_sort instrumen pemerhatian berlandaskan pendekatan konstruktivisme (ippk)
publishDate 2008
url http://eprints.utm.my/id/eprint/7991/1/EDUPRES_%28F3%29_11.pdf
http://eprints.utm.my/id/eprint/7991/
_version_ 1643644895990120448
score 13.160551