Instrumen pemerhatian berlandaskan pendekatan konstruktivisme (IPPK)
Interaksi verbal ialah komunikasi utama individu di dalam bilik darjah. Beberapa instrumen kajian interaksi verbal bilik darjah seperti “Flanders’ Interaction Analysis Categories� (FIAC), Science Teaching Observation Schedules� (STOS) dan yang lain telah dibincangkan termasuklah kelemahan da...
Saved in:
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Conference or Workshop Item |
Language: | English |
Published: |
2008
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.utm.my/id/eprint/7991/1/EDUPRES_%28F3%29_11.pdf http://eprints.utm.my/id/eprint/7991/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my.utm.7991 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.utm.79912011-12-08T05:13:34Z http://eprints.utm.my/id/eprint/7991/ Instrumen pemerhatian berlandaskan pendekatan konstruktivisme (IPPK) Tay, Chong Seng Arshad, Mohammad Yusof L Education (General) Interaksi verbal ialah komunikasi utama individu di dalam bilik darjah. Beberapa instrumen kajian interaksi verbal bilik darjah seperti “Flanders’ Interaction Analysis Categories� (FIAC), Science Teaching Observation Schedules� (STOS) dan yang lain telah dibincangkan termasuklah kelemahan dan kebaikannya. Oleh itu, instrumen pemerhatian yang baru, iaitu Instrumen Pemerhatian Berlandaskan Pendekatan Konstruktivisme (IPPK) telah dibina selaras dengan pendekatan P&P semasa yang bercorakkan konstruktivisme hasil pengubahsuaian instrumen sedia ada. Maklumat mengenai kesemua dua puluh empat kategori instrumen turut dibincangkan. Kegunaan data pemerhatian IPPK disarankan. 2008-11-25 Conference or Workshop Item NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.utm.my/id/eprint/7991/1/EDUPRES_%28F3%29_11.pdf Tay, Chong Seng and Arshad, Mohammad Yusof (2008) Instrumen pemerhatian berlandaskan pendekatan konstruktivisme (IPPK). In: Seminar Penyelidikan Pendidikan Pasca Ijazah 2008, 25-27 November 2008, Universiti Teknologi Malaysia. |
institution |
Universiti Teknologi Malaysia |
building |
UTM Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Teknologi Malaysia |
content_source |
UTM Institutional Repository |
url_provider |
http://eprints.utm.my/ |
language |
English |
topic |
L Education (General) |
spellingShingle |
L Education (General) Tay, Chong Seng Arshad, Mohammad Yusof Instrumen pemerhatian berlandaskan pendekatan konstruktivisme (IPPK) |
description |
Interaksi verbal ialah komunikasi utama individu di dalam bilik darjah. Beberapa instrumen kajian interaksi verbal bilik darjah seperti “Flanders’ Interaction Analysis Categories� (FIAC), Science Teaching Observation Schedules� (STOS) dan yang lain telah dibincangkan termasuklah kelemahan dan kebaikannya. Oleh itu, instrumen pemerhatian yang baru, iaitu Instrumen Pemerhatian Berlandaskan Pendekatan Konstruktivisme (IPPK) telah dibina selaras dengan pendekatan P&P semasa yang bercorakkan konstruktivisme hasil pengubahsuaian instrumen sedia ada. Maklumat mengenai kesemua dua puluh empat kategori instrumen turut dibincangkan. Kegunaan data pemerhatian IPPK disarankan. |
format |
Conference or Workshop Item |
author |
Tay, Chong Seng Arshad, Mohammad Yusof |
author_facet |
Tay, Chong Seng Arshad, Mohammad Yusof |
author_sort |
Tay, Chong Seng |
title |
Instrumen pemerhatian berlandaskan pendekatan konstruktivisme (IPPK) |
title_short |
Instrumen pemerhatian berlandaskan pendekatan konstruktivisme (IPPK) |
title_full |
Instrumen pemerhatian berlandaskan pendekatan konstruktivisme (IPPK) |
title_fullStr |
Instrumen pemerhatian berlandaskan pendekatan konstruktivisme (IPPK) |
title_full_unstemmed |
Instrumen pemerhatian berlandaskan pendekatan konstruktivisme (IPPK) |
title_sort |
instrumen pemerhatian berlandaskan pendekatan konstruktivisme (ippk) |
publishDate |
2008 |
url |
http://eprints.utm.my/id/eprint/7991/1/EDUPRES_%28F3%29_11.pdf http://eprints.utm.my/id/eprint/7991/ |
_version_ |
1643644895990120448 |
score |
13.211869 |