Pengaruh kedudukan sekolah, bahasa ibunda dan jantina terhadap tahap kesediaan membaca murid darjah satu
Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti sarna ada faktor seperti kedudukan sekolah, bahasa ibunda dan jantina mempengaruhi tahap kesediaan membaca dalam kalangan murid-murid darjah satu. Seramai 480 responden dari sekolah-sekolah dalam dan luar bandar daerah Johor Bahru terlibat dalam kajian ini....
Saved in:
Main Authors: | Md. Johan, Othman, Mislan, Nora |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit UTM Press
2007
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.utm.my/id/eprint/10411/1/OthmanMdJohan2007_PengaruhKedudukanSekolahBahasaIbunda.pdf http://eprints.utm.my/id/eprint/10411/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Tahap pencapaian murid-murid tahun enam
dalam modul khatam al-Quran j-QAF:
satu kajian di sekolah kebangsaan
daerah Kuala Muda, Yan
by: Fairuz Samsudin,
Published: (2011) -
Tinjauan tahap kesediaan guru terhadap pemikiran komputasional dalam pengajaran STEM di Sekolah Rendah Daerah Port Dickson
by: Kugeneswaran Tamilmany
Published: (2022) -
Meningkatkan tahap penguasaan murid tahun 4 tentang peranan temenggung dengan menggunakan kaedah "treasure house"
by: Mohamad Noor, Nur Amalina, et al.
Published: (2017) -
Pengaruh bahasa ibunda murid SJK (Tamil) dalam penulisan Bahasa Melayu berasaskan gambar tunggal
by: Muniandy, Rajeswary
Published: (2021) -
LiNuSR: impak pengurusan bilik darjah di sekolah kebangsaan
by: Isa, Anniliza Mohd, et al.
Published: (2021)