Kesan Persembahan Masalah Berbentuk Grafik Dan Animasi Bagi Pembelajaran Berasaskan Masalah Dalam Talian Kursus Lukisan Kejuruteraan
Tujuan kajian ini dilaksanakan adalah untuk mengkaji kesan kaedah PBM dalam talian berbantukan persembahan masalah berbentuk grafik (PBM-G) dan kaedah PBM dalam talian berbantukan persembahan masalah berbentuk animasi (PBM-A) terhadap pelajar politeknik bagi topik Pandangan Isometri. This stud...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2015
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/31278/1/ARIHASNIDA.pdf http://eprints.usm.my/31278/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my.usm.eprints.31278 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.usm.eprints.31278 http://eprints.usm.my/31278/ Kesan Persembahan Masalah Berbentuk Grafik Dan Animasi Bagi Pembelajaran Berasaskan Masalah Dalam Talian Kursus Lukisan Kejuruteraan Ariffin, Arihasnida L7-991 Education (General) Tujuan kajian ini dilaksanakan adalah untuk mengkaji kesan kaedah PBM dalam talian berbantukan persembahan masalah berbentuk grafik (PBM-G) dan kaedah PBM dalam talian berbantukan persembahan masalah berbentuk animasi (PBM-A) terhadap pelajar politeknik bagi topik Pandangan Isometri. This study investigated the effect of Problem Based Learning Online on problem presentation using Graphic (PBL-G) and the effect of Problem Based Learning Online on problem presentation using animation (PBL-A) for the Isometric topic. 2015-10 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/31278/1/ARIHASNIDA.pdf Ariffin, Arihasnida (2015) Kesan Persembahan Masalah Berbentuk Grafik Dan Animasi Bagi Pembelajaran Berasaskan Masalah Dalam Talian Kursus Lukisan Kejuruteraan. PhD thesis, Universiti Sains Malaysia. |
institution |
Universiti Sains Malaysia |
building |
Hamzah Sendut Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Sains Malaysia |
content_source |
USM Institutional Repository |
url_provider |
http://eprints.usm.my/ |
language |
English |
topic |
L7-991 Education (General) |
spellingShingle |
L7-991 Education (General) Ariffin, Arihasnida Kesan Persembahan Masalah Berbentuk Grafik Dan Animasi Bagi Pembelajaran Berasaskan Masalah Dalam Talian Kursus Lukisan Kejuruteraan |
description |
Tujuan kajian ini dilaksanakan adalah untuk mengkaji kesan kaedah PBM
dalam talian berbantukan persembahan masalah berbentuk grafik (PBM-G) dan
kaedah PBM dalam talian berbantukan persembahan masalah berbentuk animasi
(PBM-A) terhadap pelajar politeknik bagi topik Pandangan Isometri.
This study investigated the effect of Problem Based Learning Online on
problem presentation using Graphic (PBL-G) and the effect of Problem Based
Learning Online on problem presentation using animation (PBL-A) for the Isometric
topic. |
format |
Thesis |
author |
Ariffin, Arihasnida |
author_facet |
Ariffin, Arihasnida |
author_sort |
Ariffin, Arihasnida |
title |
Kesan Persembahan Masalah
Berbentuk Grafik Dan Animasi Bagi
Pembelajaran Berasaskan Masalah
Dalam Talian Kursus Lukisan
Kejuruteraan |
title_short |
Kesan Persembahan Masalah
Berbentuk Grafik Dan Animasi Bagi
Pembelajaran Berasaskan Masalah
Dalam Talian Kursus Lukisan
Kejuruteraan |
title_full |
Kesan Persembahan Masalah
Berbentuk Grafik Dan Animasi Bagi
Pembelajaran Berasaskan Masalah
Dalam Talian Kursus Lukisan
Kejuruteraan |
title_fullStr |
Kesan Persembahan Masalah
Berbentuk Grafik Dan Animasi Bagi
Pembelajaran Berasaskan Masalah
Dalam Talian Kursus Lukisan
Kejuruteraan |
title_full_unstemmed |
Kesan Persembahan Masalah
Berbentuk Grafik Dan Animasi Bagi
Pembelajaran Berasaskan Masalah
Dalam Talian Kursus Lukisan
Kejuruteraan |
title_sort |
kesan persembahan masalah
berbentuk grafik dan animasi bagi
pembelajaran berasaskan masalah
dalam talian kursus lukisan
kejuruteraan |
publishDate |
2015 |
url |
http://eprints.usm.my/31278/1/ARIHASNIDA.pdf http://eprints.usm.my/31278/ |
_version_ |
1643707348400734208 |
score |
13.19449 |