Konsep Pengajaran Akidah Kepada Kanak-Kanak Menurut Al-Quran Dan Imam Ghazali Berasaskan Kemahiran Berfikir Aras Tinggi (KBAT)
ABSTRAK Objektif utama kajian ialah mengkaji berkaitan konsep pengajaran akidah bersandarkan kemahiran berfikir aras tinggi (KBAT) kepada kanak-kanak menurut perspektif al-Quran dan Abu Hamid Muhammad b Muhammad Al-Ghazzali (505h/1111m). Kajian ini memperincikan setiap pendekatan yang terdapat di...
Saved in:
Main Author: | Mohd Syaubari Bin Othman, Ahmad Yunus Bin Kassim |
---|---|
Format: | |
Published: |
Universiti Sains Islam Malaysia
2017
|
Subjects: | |
Online Access: | http://ddms.usim.edu.my:80/jspui/handle/123456789/15033 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
KBAT lahir pelajar inovatif, mahir
by: Suhaila, Shahrul Annuar
Published: (2014) -
KBAT lahirkan murid kreatif, inovatif
by: Mohd Azraie, Md. Yusof
Published: (2018) -
Perbandingan pelaksanaan Kemahiran Berfikir Aras Tinggi (KBAT) dalam mata pelajaran Pendidikan Islam menurut Al-Qabisi dan Benjamin Samuel Bloom
by: Mohd Syaubari, Othman, et al.
Published: (2022) -
Hubungan Pelaksanaan Komposisi Pembelajaran yang mengintergrasikan Kemahiran Berfikir Aras Tinggi (Kbat) dengan pencapaian pelajar di dalam mata pelajaran Pendidikan Islam
by: Mohd Syaubari, Othman, et al.
Published: (2019) -
Kementerian kaji penguatkuasaan elemen KBAT
by: Anon
Published: (2018)