Kaedah amali sains sebagai medium untuk menerapkan kemahiran berfikir aras tinggi
Kaedah amali sains merupakan salah satu kaedah pengajaran yang wajib dilaksanakan dalam sistem pendidikan di Malaysia kerana kerja amali sains merupakan satu komponen yang akan dinilai untuk menentukan prestasi pencapaian murid dalam peperiksaan. Kaedah amali sains amat menitik beratkan aktiviti ‘ha...
Saved in:
Main Authors: | Hassin, Alazhar, Kamarudin, Nurzatulshima |
---|---|
Format: | Conference or Workshop Item |
Language: | English |
Published: |
Faculty of Educational Studies, Universiti Putra Malaysia
2016
|
Online Access: | http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/60136/1/53-7.pdf http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/60136/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Amalan pengajaran guru Bahasa Arab menerapkan Kemahiran Berfikir Aras Tinggi di sekolah menengah
by: Najlaa Shazana Mohamad
Published: (2022) -
Kompetensi guru bahasa Melayu dalam menerapkan kemahiran
berfikir aras tinggi dalam pengajaran dan pembelajaran
by: Hasnah Isnon,, et al.
Published: (2017) -
Budayakan kemahiran berfikir aras tinggi
by: Abdullah , Abdul Halim
Published: (2013) -
Asah kemahiran berfikir aras tinggi
by: Sulaiman, Tajularipin
Published: (2021) -
Kemahiran berfikir aras tinggi (KBAT) dalam transformasi kurikulum pendidikan guru
by: Mat Nor @ Ahmad Nor, Mohamad Nurul Azmi, et al.
Published: (2015)