Meneroka pemahaman kemahiran saintifik melalui amali Biologi hibrid dalam kalangan murid Tingkatan Empat di Selangor, Malaysia
Biologi ialah satu disiplin ilmu yang berorientasikan amali. Amali merupakan aktiviti teras dalam proses pembelajaran Biologi yang mengutamakan kaedah penyiasatan dan penyelesaian masalah dengan mengaplikasikan kemahiran saintifik. Kemahiran saintifik menggabungkan kemahiran proses sains dan kem...
Saved in:
Main Author: | Idris, Nazihah |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2022
|
Subjects: | |
Online Access: | http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/113676/1/113676.pdf http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/113676/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Pemahaman ungkapan algebra dalam kalangan murid tingkatan dua / Azizah Hamid
by: Azizah , Hamid
Published: (2020) -
Keberkesanan kaedah koperatif dalam pengajaran dan pembelajaran karangan Bahasa Melayu Tingkatan empat
by: Misri, Salina
Published: (2014) -
Pemahaman murid Tingkatan Satu tentang pembahagian pecahan / Fan Siong Peng
by: Fan, Siong Peng
Published: (2011) -
Status penglibatan pelajar tingkatan empat sekolah menengah teknik dalam aktiviti kerja amali fizik
by: Daud, Zaiton, et al.
Published: (2008) -
Meneroka kriteria kemahiran berfikir secara kritis dalam kalangan murid Biologi tingkatan empat
by: Siti Alwani Abdul Rahim
Published: (2024)