Memperkenalkan pembahagian sama rata melalui penggunaan permainan, buku nombor dan lembaran kerja untuk kanak-kanak prasekolah

Menurut Baroody dan Hume (1991), cara terbaik untuk belajar konsep pecahan adalah melalui masalah pembahagian sama rata. Sebenarnya, kanak kanak sedari kecil la gi sudah boleh memahami konsep pembahagian sama rata. Disebabkan kurangnya usaha yang memfokuskan kepada bagaimana pecahan seharusnya diper...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Connie Cassy Ompok, Jusiah Idang, Jamaluddin Abidin
Format: Proceedings
Language:English
English
Published: Universiti Malaysia Sabah 2016
Subjects:
Online Access:https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/31506/1/Memperkenalkan%20pembahagian%20sama%20rata%20melalui%20penggunaan%20permainan%2C%20buku%20nombor%20dan%20lembaran%20kerja%20untuk%20kanak-kanak%20prasekolah-ABSTRACT.pdf
https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/31506/2/MEMPERKENALKAN%20PEMBAHAGIAN%20SAMA%20RATA%20MELALUI%20PENGGUNAAN%20PERMAINAN%2C%20BUKU%20NOMBOR%20DAN%20LEMBARAN%20KERJA%20UNTUK%20KANAK%20KANAK%20PRASEKOLAH.pdf
https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/31506/
http://eprints.umbjm.ac.id/1126/1/ProsidingSPK-III2016.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.ums.eprints.31506
record_format eprints
spelling my.ums.eprints.315062021-12-22T07:20:44Z https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/31506/ Memperkenalkan pembahagian sama rata melalui penggunaan permainan, buku nombor dan lembaran kerja untuk kanak-kanak prasekolah Connie Cassy Ompok Jusiah Idang Jamaluddin Abidin LB1140-1140.5 Preschool education. Nursery schools LC8-6691 Special aspects of education Menurut Baroody dan Hume (1991), cara terbaik untuk belajar konsep pecahan adalah melalui masalah pembahagian sama rata. Sebenarnya, kanak kanak sedari kecil la gi sudah boleh memahami konsep pembahagian sama rata. Disebabkan kurangnya usaha yang memfokuskan kepada bagaimana pecahan seharusnya diperkenalkan untuk membantu pembelajaran awal, artikel ini memfokuskan kepada memperkenalkan konsep pembahagian sama rata melalui penggunaan permainan, buku nombor dan lembaran kerja. Aktiviti aktiviti ini telah dilaksanakan kepada kanak kanak dan mereka melibatkan diri dengan aktif semasa aktiviti dijalankan. Universiti Malaysia Sabah 2016 Proceedings PeerReviewed text en https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/31506/1/Memperkenalkan%20pembahagian%20sama%20rata%20melalui%20penggunaan%20permainan%2C%20buku%20nombor%20dan%20lembaran%20kerja%20untuk%20kanak-kanak%20prasekolah-ABSTRACT.pdf text en https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/31506/2/MEMPERKENALKAN%20PEMBAHAGIAN%20SAMA%20RATA%20MELALUI%20PENGGUNAAN%20PERMAINAN%2C%20BUKU%20NOMBOR%20DAN%20LEMBARAN%20KERJA%20UNTUK%20KANAK%20KANAK%20PRASEKOLAH.pdf Connie Cassy Ompok and Jusiah Idang and Jamaluddin Abidin (2016) Memperkenalkan pembahagian sama rata melalui penggunaan permainan, buku nombor dan lembaran kerja untuk kanak-kanak prasekolah. http://eprints.umbjm.ac.id/1126/1/ProsidingSPK-III2016.pdf
institution Universiti Malaysia Sabah
building UMS Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Malaysia Sabah
content_source UMS Institutional Repository
url_provider http://eprints.ums.edu.my/
language English
English
topic LB1140-1140.5 Preschool education. Nursery schools
LC8-6691 Special aspects of education
spellingShingle LB1140-1140.5 Preschool education. Nursery schools
LC8-6691 Special aspects of education
Connie Cassy Ompok
Jusiah Idang
Jamaluddin Abidin
Memperkenalkan pembahagian sama rata melalui penggunaan permainan, buku nombor dan lembaran kerja untuk kanak-kanak prasekolah
description Menurut Baroody dan Hume (1991), cara terbaik untuk belajar konsep pecahan adalah melalui masalah pembahagian sama rata. Sebenarnya, kanak kanak sedari kecil la gi sudah boleh memahami konsep pembahagian sama rata. Disebabkan kurangnya usaha yang memfokuskan kepada bagaimana pecahan seharusnya diperkenalkan untuk membantu pembelajaran awal, artikel ini memfokuskan kepada memperkenalkan konsep pembahagian sama rata melalui penggunaan permainan, buku nombor dan lembaran kerja. Aktiviti aktiviti ini telah dilaksanakan kepada kanak kanak dan mereka melibatkan diri dengan aktif semasa aktiviti dijalankan.
format Proceedings
author Connie Cassy Ompok
Jusiah Idang
Jamaluddin Abidin
author_facet Connie Cassy Ompok
Jusiah Idang
Jamaluddin Abidin
author_sort Connie Cassy Ompok
title Memperkenalkan pembahagian sama rata melalui penggunaan permainan, buku nombor dan lembaran kerja untuk kanak-kanak prasekolah
title_short Memperkenalkan pembahagian sama rata melalui penggunaan permainan, buku nombor dan lembaran kerja untuk kanak-kanak prasekolah
title_full Memperkenalkan pembahagian sama rata melalui penggunaan permainan, buku nombor dan lembaran kerja untuk kanak-kanak prasekolah
title_fullStr Memperkenalkan pembahagian sama rata melalui penggunaan permainan, buku nombor dan lembaran kerja untuk kanak-kanak prasekolah
title_full_unstemmed Memperkenalkan pembahagian sama rata melalui penggunaan permainan, buku nombor dan lembaran kerja untuk kanak-kanak prasekolah
title_sort memperkenalkan pembahagian sama rata melalui penggunaan permainan, buku nombor dan lembaran kerja untuk kanak-kanak prasekolah
publisher Universiti Malaysia Sabah
publishDate 2016
url https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/31506/1/Memperkenalkan%20pembahagian%20sama%20rata%20melalui%20penggunaan%20permainan%2C%20buku%20nombor%20dan%20lembaran%20kerja%20untuk%20kanak-kanak%20prasekolah-ABSTRACT.pdf
https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/31506/2/MEMPERKENALKAN%20PEMBAHAGIAN%20SAMA%20RATA%20MELALUI%20PENGGUNAAN%20PERMAINAN%2C%20BUKU%20NOMBOR%20DAN%20LEMBARAN%20KERJA%20UNTUK%20KANAK%20KANAK%20PRASEKOLAH.pdf
https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/31506/
http://eprints.umbjm.ac.id/1126/1/ProsidingSPK-III2016.pdf
_version_ 1760230902039838720
score 13.211869