Memperkenalkan pembahagian sama rata melalui penggunaan permainan, buku nombor dan lembaran kerja untuk kanak-kanak prasekolah
Menurut Baroody dan Hume (1991), cara terbaik untuk belajar konsep pecahan adalah melalui masalah pembahagian sama rata. Sebenarnya, kanak kanak sedari kecil la gi sudah boleh memahami konsep pembahagian sama rata. Disebabkan kurangnya usaha yang memfokuskan kepada bagaimana pecahan seharusnya diper...
Saved in:
Main Authors: | , , |
---|---|
Format: | Proceedings |
Language: | English English |
Published: |
Universiti Malaysia Sabah
2016
|
Subjects: | |
Online Access: | https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/31506/1/Memperkenalkan%20pembahagian%20sama%20rata%20melalui%20penggunaan%20permainan%2C%20buku%20nombor%20dan%20lembaran%20kerja%20untuk%20kanak-kanak%20prasekolah-ABSTRACT.pdf https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/31506/2/MEMPERKENALKAN%20PEMBAHAGIAN%20SAMA%20RATA%20MELALUI%20PENGGUNAAN%20PERMAINAN%2C%20BUKU%20NOMBOR%20DAN%20LEMBARAN%20KERJA%20UNTUK%20KANAK%20KANAK%20PRASEKOLAH.pdf https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/31506/ http://eprints.umbjm.ac.id/1126/1/ProsidingSPK-III2016.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my.ums.eprints.31506 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.ums.eprints.315062021-12-22T07:20:44Z https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/31506/ Memperkenalkan pembahagian sama rata melalui penggunaan permainan, buku nombor dan lembaran kerja untuk kanak-kanak prasekolah Connie Cassy Ompok Jusiah Idang Jamaluddin Abidin LB1140-1140.5 Preschool education. Nursery schools LC8-6691 Special aspects of education Menurut Baroody dan Hume (1991), cara terbaik untuk belajar konsep pecahan adalah melalui masalah pembahagian sama rata. Sebenarnya, kanak kanak sedari kecil la gi sudah boleh memahami konsep pembahagian sama rata. Disebabkan kurangnya usaha yang memfokuskan kepada bagaimana pecahan seharusnya diperkenalkan untuk membantu pembelajaran awal, artikel ini memfokuskan kepada memperkenalkan konsep pembahagian sama rata melalui penggunaan permainan, buku nombor dan lembaran kerja. Aktiviti aktiviti ini telah dilaksanakan kepada kanak kanak dan mereka melibatkan diri dengan aktif semasa aktiviti dijalankan. Universiti Malaysia Sabah 2016 Proceedings PeerReviewed text en https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/31506/1/Memperkenalkan%20pembahagian%20sama%20rata%20melalui%20penggunaan%20permainan%2C%20buku%20nombor%20dan%20lembaran%20kerja%20untuk%20kanak-kanak%20prasekolah-ABSTRACT.pdf text en https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/31506/2/MEMPERKENALKAN%20PEMBAHAGIAN%20SAMA%20RATA%20MELALUI%20PENGGUNAAN%20PERMAINAN%2C%20BUKU%20NOMBOR%20DAN%20LEMBARAN%20KERJA%20UNTUK%20KANAK%20KANAK%20PRASEKOLAH.pdf Connie Cassy Ompok and Jusiah Idang and Jamaluddin Abidin (2016) Memperkenalkan pembahagian sama rata melalui penggunaan permainan, buku nombor dan lembaran kerja untuk kanak-kanak prasekolah. http://eprints.umbjm.ac.id/1126/1/ProsidingSPK-III2016.pdf |
institution |
Universiti Malaysia Sabah |
building |
UMS Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Malaysia Sabah |
content_source |
UMS Institutional Repository |
url_provider |
http://eprints.ums.edu.my/ |
language |
English English |
topic |
LB1140-1140.5 Preschool education. Nursery schools LC8-6691 Special aspects of education |
spellingShingle |
LB1140-1140.5 Preschool education. Nursery schools LC8-6691 Special aspects of education Connie Cassy Ompok Jusiah Idang Jamaluddin Abidin Memperkenalkan pembahagian sama rata melalui penggunaan permainan, buku nombor dan lembaran kerja untuk kanak-kanak prasekolah |
description |
Menurut Baroody dan Hume (1991), cara terbaik untuk belajar konsep pecahan adalah melalui masalah pembahagian sama rata. Sebenarnya, kanak kanak sedari kecil la gi sudah boleh memahami konsep pembahagian sama rata. Disebabkan kurangnya usaha yang memfokuskan kepada bagaimana pecahan seharusnya diperkenalkan untuk membantu pembelajaran awal, artikel ini memfokuskan kepada memperkenalkan konsep pembahagian sama rata melalui penggunaan permainan, buku nombor dan lembaran kerja. Aktiviti aktiviti ini telah dilaksanakan kepada kanak kanak dan mereka melibatkan diri dengan aktif semasa aktiviti dijalankan. |
format |
Proceedings |
author |
Connie Cassy Ompok Jusiah Idang Jamaluddin Abidin |
author_facet |
Connie Cassy Ompok Jusiah Idang Jamaluddin Abidin |
author_sort |
Connie Cassy Ompok |
title |
Memperkenalkan pembahagian sama rata melalui penggunaan permainan, buku nombor dan lembaran kerja untuk kanak-kanak prasekolah |
title_short |
Memperkenalkan pembahagian sama rata melalui penggunaan permainan, buku nombor dan lembaran kerja untuk kanak-kanak prasekolah |
title_full |
Memperkenalkan pembahagian sama rata melalui penggunaan permainan, buku nombor dan lembaran kerja untuk kanak-kanak prasekolah |
title_fullStr |
Memperkenalkan pembahagian sama rata melalui penggunaan permainan, buku nombor dan lembaran kerja untuk kanak-kanak prasekolah |
title_full_unstemmed |
Memperkenalkan pembahagian sama rata melalui penggunaan permainan, buku nombor dan lembaran kerja untuk kanak-kanak prasekolah |
title_sort |
memperkenalkan pembahagian sama rata melalui penggunaan permainan, buku nombor dan lembaran kerja untuk kanak-kanak prasekolah |
publisher |
Universiti Malaysia Sabah |
publishDate |
2016 |
url |
https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/31506/1/Memperkenalkan%20pembahagian%20sama%20rata%20melalui%20penggunaan%20permainan%2C%20buku%20nombor%20dan%20lembaran%20kerja%20untuk%20kanak-kanak%20prasekolah-ABSTRACT.pdf https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/31506/2/MEMPERKENALKAN%20PEMBAHAGIAN%20SAMA%20RATA%20MELALUI%20PENGGUNAAN%20PERMAINAN%2C%20BUKU%20NOMBOR%20DAN%20LEMBARAN%20KERJA%20UNTUK%20KANAK%20KANAK%20PRASEKOLAH.pdf https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/31506/ http://eprints.umbjm.ac.id/1126/1/ProsidingSPK-III2016.pdf |
_version_ |
1760230902039838720 |
score |
13.211869 |