Pembinaan instrumen persetaraan kriteria untuk menilai kualiti pendidikan prasekolah di Malaysia
Kajian ditumpukan kepada matlamat ketiga NKRA, iaitu membina pendidikan prasekolah yang berkualiti yang dapat dijadikan sebahagian daripada sistem pendidikan kebangsaan dalam aliran perdana. Secara khususnya, objektif kajian ini adalah untuk (a) Membina kriteria, petunjuk, dan instrumen standard kua...
Saved in:
Main Authors: | , , , , , , , |
---|---|
Format: | Monograph |
Language: | English |
Published: |
Kementerian Pelajaran Malaysia
2012
|
Subjects: | |
Online Access: | http://irep.iium.edu.my/33804/1/Pre_School.PDF http://irep.iium.edu.my/33804/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Kajian ditumpukan kepada matlamat ketiga NKRA, iaitu membina pendidikan prasekolah yang berkualiti yang dapat dijadikan sebahagian daripada sistem pendidikan kebangsaan dalam aliran perdana. Secara khususnya, objektif kajian ini adalah untuk (a) Membina kriteria, petunjuk, dan instrumen standard kualiti pendidikan prasekolah (ISKP) (b) Menentusahkan standard kriteria, petunjuk, dan instrumen standard kualiti pendidikan prasekolah (c) Mengukur kualiti pendidikan prasekolah dengan menggunakan kriteria petunjuk, dan instrumen yang telah ditentusah. |
---|