Kekangan dan strategi guru bahasa melayu sekolah rendah dalam meningkatkan motivasi murid selepas pasca pandemic COVID-19
Negara kita telah melangkah ke fasa endemik dan sesi persekolah telah kembali dibuka semula selepas hampir dua tahun pelaksanaan pengajaran dan pembelajaran (PdP) di rumah. Justeru, kajian ini bertujuan meneroka kekangan yang dihadapi oleh guru Bahasa Melayu dalam proses PdP yang boleh mempengaru...
Saved in:
Main Authors: | Amirah Azhar,, Zamri Mahamod,, Anur Syuhada Mat Husin,, Noorfaraasikin Abdullah, |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2023
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/22021/1/JPBM_7.pdf http://journalarticle.ukm.my/22021/ https://spaj.ukm.my/jpbm/index.php/jpbm/issue/view/86 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Strategi pengajaran dalam talian yang digunakan oleh guru
bahasa Melayu dalam meningkatkan kemahiran membaca murid sekolah rendah
by: Intan Nur Syuhada Hamzah,, et al.
Published: (2021) -
Keberkesanan kaedah ‘Lattice’ dalam meningkatkan pencapaian, motivasi dan minat murid di sekolah rendah Mersing
by: Ang, Kia Bun
Published: (2021) -
Terapi doh dalam meningkatkan kemahiran mengenal dan menulis huruf murid tahun satu sekolah rendah di pedalaman
by: Ismail, Mohd Fadhil, et al.
Published: (2019) -
Tahap kemahiran pedagogi, motivasi dan sikap guru-guru bukan opsyen bahasa melayu di sekolah rendah
by: Nur E’zzati Rusli,, et al.
Published: (2023) -
Meningkatkan kosa kata, motivasi dan keyakinan dalam kalangan murid Sekolah Rendah Kebangsaan melalui program Bahasa Arab
by: Muhammad Zulazizi Mohd Nawi
Published: (2020)