Pembelajaran awal Sains dan kompetensi sosioemosi kanak-kanak prasekolah: satu kajian literatur sistematik
Kanak-kanak mempunyai sifat ingin tahu yang tinggi. Ianya membawa kepada penerokaan dan penemuan dunia di sekeliling mereka yang menjadi asas kepada perkembangan pembelajaran sains. Pembelajaran Awal Sains dilihat mempunyai potensi dalam memupuk perkembangan kompetensi sosioemosi kanak-kanak ker...
Saved in:
Main Authors: | Siti Sarah Hasbullah,, Kamariah Abu Bakar,, Norasmah Othman, |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2020
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/17321/1/42147-140523-1-PB.pdf http://journalarticle.ukm.my/17321/ https://ejournal.ukm.my/akademika/issue/view/1300 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Fahami sosioemosi kanak-kanak
by: Abdul Khaiyom, Jamilah Hanum
Published: (2019) -
Memahami sosioemosi kanak-kanak
by: Abdul Khaiyom, Jamilah Hanum
Published: (2019) -
Perkembangan sosioemosi kanak-kanak melalui aktiviti main peranan dalam pengajaran dan pembelajaran di peringkat prasekolah
by: Siti Affiza Mohammad
Published: (2021) -
Pembinaan dan validasi Instrumen Perkembangan Sosioemosi Kanak-Kanak Prasekolah menggunakan model pengukuran Rasch
by: Mohd Sahardi Ismail
Published: (2018) -
Pentaksiran Kecerdasan Pelbagai kanak-kanak prasekolah: Satu tinjauan awal
by: Kamarul Shukri, Mat Teh, et al.
Published: (2016)