Konsumerisme dan kelas sosial dalam majlis perkahwinan masyarakat Melayu
Majlis perkahwinan mempunyai signifikan dalam kehidupan orang Melayu sehingga menyebabkan kepenggunaan dalam perlaksanaannya menjadi komoditi perdagangan. Kepenggunaan dalam majlis perkahwinan telah mengalami evolusi dan mewujudkan kelas sosial. Oleh itu, kajian ini dijalankan untuk membincangkan se...
Saved in:
Main Authors: | Mohd Khairuddin Mohad Sallehuddin,, Muhammad Ridhwan Sarifin,, Mohamad Fauzi Sukimi, |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2020
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/15490/1/38568-125932-1-PB.pdf http://journalarticle.ukm.my/15490/ http://ejournal.ukm.my/akademika/issue/view/1256 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Budaya konsumerisme dalam majlis perkahwinan orang Melayu dalam situasi pandemik Covid-19
by: Mohd Khairuddin Mohad Sallehuddin,
Published: (2022) -
Impian dan realiti majlis perkahwinan orang Melayu masakini: kajian kes di pinggir Bandar Kuala Lumpur
by: Mohd Khairuddin Mohd Sallehuddin,, et al.
Published: (2016) -
Majlis perkahwinan masyarakat Melayu
by: Yahaya, Azizi
Published: (2012) -
Interaksi sosial di ruang maya: kajian kes jaringan sosial melalui
laman Facebook di Malaysia
by: Mohd Khairuddin Mohad Sallehuddin,, et al.
Published: (2014) -
Majlis Perkahwinan Masyarakat Cina
by: Yahaya, Azizi
Published: (2012)