Teknik lakaran bersama peta alir i-Think meningkatkan kemahiran menjana idea murid etnik Lun Bawang dalam karangan autobiografi
Kajian berbentuk kualitatif ini merupakan kajian tindakan yang bertujuan untuk meningkatkan kemahiran menjana idea murid etnik Lun Bawang di Lawas, Sarawak dalam karangan autobiografi dengan menggunakan teknik lakaran bersama peta alir i-Think. Responden kajian terdiri daripada empat orang murid Tah...
Saved in:
Main Authors: | Ahmad Fikri Ab. Rahman,, Zamri Mahamod, |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2019
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/14520/1/188-362-1-SM.pdf http://journalarticle.ukm.my/14520/ http://spaj.ukm.my/jpbm/index.php/jpbm/issue/view/54 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Keberkesanan peta bulatan dan peta alir dalam meningkatkan penguasaan menulis karangan naratif murid-murid Cina
by: Noor Hidayu Mohd Rahim,, et al.
Published: (2016) -
Kesan pengaplikasian peta alir terhadap pencapaian penulisan karangan naratif murid tahun lima
by: Siti Suraya Haris
Published: (2023) -
Signifikasi Imejan Dalam Cerita Rakyat Sudut Kosmologi Etnik Lun Bawang
by: Febbie, Ruth Katawan.
Published: (2018) -
The Lun Bawang Bamboo Band Ensemble
by: Lim, Connie Keh Nie, et al.
Published: (2012) -
Keberkesanan penggunaan peta alir bagi meningkatkan tahap penguasaan kemahiran menulis karangan separa berpandu bahasa melayu dalam kalangan murid Cina Tahun Tiga
by: Hor, Yan Kwan, et al.
Published: (2022)