Penilaian prestasi maklum balas 360 darjah pilihan atau tuntutan

Pelaksanaan penilaian prestasi organisasi kini dan masa hadapan terpaksa berhadapan dengan pelbagai situasi dan isu yang sudah tentu memerlukan pengurus yang berkebolehan untuk menanganinya. Sehubungan itu, buku ini dapat membantu pelbagai pihak untuk membuat persiapan secara proaktif bagi menghada...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Yusof, Ab. Aziz
Format: Book
Published: Penerbit Universiti Utara Malaysia 2003
Subjects:
Online Access:http://repo.uum.edu.my/1496/
http://lintas.uum.edu.my:8080/elmu/index.jsp?module=webopac-l&action=fullDisplayRetriever.jsp&szMaterialNo=0000209891
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.uum.repo.1496
record_format eprints
spelling my.uum.repo.14962010-11-11T01:07:46Z http://repo.uum.edu.my/1496/ Penilaian prestasi maklum balas 360 darjah pilihan atau tuntutan Yusof, Ab. Aziz HF Commerce Pelaksanaan penilaian prestasi organisasi kini dan masa hadapan terpaksa berhadapan dengan pelbagai situasi dan isu yang sudah tentu memerlukan pengurus yang berkebolehan untuk menanganinya. Sehubungan itu, buku ini dapat membantu pelbagai pihak untuk membuat persiapan secara proaktif bagi menghadapi isuisu yang kian kompleks. Pendekatan penilaian prestasi maklum balas 360 darjah ini membekalkan maklumat yang lebih menyeluruh, relevan, sah dan kebolehpercayaan yang tinggi berhubung dengan penilaian prestasi pekerja. Banyak faedah dan kesan dapat dilihat apabila sesebuah organisasi menggunakan kaedah penilaian prestasi ini. Sebagai contoh, organisasi dapat menyediakan pekerja yang berkualiti, mempunyai kerjasama yang erat, komited dengan tugas, meningkatkan motivasi pekerja dan sebagainya. Buku ini disediakan khusus untuk pengurus-pengurus yang berkhidmat dalam agensi-agensi kerajaan dan swasta yang menghadapi masalah dalam melaksanakan penilaian prestasi. Penerbit Universiti Utara Malaysia 2003 Book PeerReviewed Yusof, Ab. Aziz (2003) Penilaian prestasi maklum balas 360 darjah pilihan atau tuntutan. Penerbit Universiti Utara Malaysia, Sintok. ISBN 9832078202 http://lintas.uum.edu.my:8080/elmu/index.jsp?module=webopac-l&action=fullDisplayRetriever.jsp&szMaterialNo=0000209891
institution Universiti Utara Malaysia
building UUM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Utara Malaysia
content_source UUM Institutionali Repository
url_provider http://repo.uum.edu.my/
topic HF Commerce
spellingShingle HF Commerce
Yusof, Ab. Aziz
Penilaian prestasi maklum balas 360 darjah pilihan atau tuntutan
description Pelaksanaan penilaian prestasi organisasi kini dan masa hadapan terpaksa berhadapan dengan pelbagai situasi dan isu yang sudah tentu memerlukan pengurus yang berkebolehan untuk menanganinya. Sehubungan itu, buku ini dapat membantu pelbagai pihak untuk membuat persiapan secara proaktif bagi menghadapi isuisu yang kian kompleks. Pendekatan penilaian prestasi maklum balas 360 darjah ini membekalkan maklumat yang lebih menyeluruh, relevan, sah dan kebolehpercayaan yang tinggi berhubung dengan penilaian prestasi pekerja. Banyak faedah dan kesan dapat dilihat apabila sesebuah organisasi menggunakan kaedah penilaian prestasi ini. Sebagai contoh, organisasi dapat menyediakan pekerja yang berkualiti, mempunyai kerjasama yang erat, komited dengan tugas, meningkatkan motivasi pekerja dan sebagainya. Buku ini disediakan khusus untuk pengurus-pengurus yang berkhidmat dalam agensi-agensi kerajaan dan swasta yang menghadapi masalah dalam melaksanakan penilaian prestasi.
format Book
author Yusof, Ab. Aziz
author_facet Yusof, Ab. Aziz
author_sort Yusof, Ab. Aziz
title Penilaian prestasi maklum balas 360 darjah pilihan atau tuntutan
title_short Penilaian prestasi maklum balas 360 darjah pilihan atau tuntutan
title_full Penilaian prestasi maklum balas 360 darjah pilihan atau tuntutan
title_fullStr Penilaian prestasi maklum balas 360 darjah pilihan atau tuntutan
title_full_unstemmed Penilaian prestasi maklum balas 360 darjah pilihan atau tuntutan
title_sort penilaian prestasi maklum balas 360 darjah pilihan atau tuntutan
publisher Penerbit Universiti Utara Malaysia
publishDate 2003
url http://repo.uum.edu.my/1496/
http://lintas.uum.edu.my:8080/elmu/index.jsp?module=webopac-l&action=fullDisplayRetriever.jsp&szMaterialNo=0000209891
_version_ 1644277990688817152
score 13.18916