Masalah yang dihadapi oleh kanak-kanak sindrom down ketika sesi pembelajaran dan pelajaran di peringkat prasekolah
Sindrom Down merupakan satu kecacatan genetik disebabkan kehadiran sebahagian atau kesemua kromosom 21. Kromosom merupakan serat-serat khusus yang ada dalam sel manusia yang mengandungi bahan genetik bekaitan dengan sifat seseorang. Terdapat pelbagai ciri-ciri fizikal yang boleh dilihat dan dikenalp...
Saved in:
Main Authors: | Zainudin, Ili Zarifah, Mohamed, Mohini |
---|---|
Format: | Conference or Workshop Item |
Language: | English |
Published: |
2014
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.utm.my/id/eprint/61093/1/MohiniMohamed2014_MasalahyangDihadapiolehKanak-KanakSindromDown.pdf http://eprints.utm.my/id/eprint/61093/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Penggunaan assistive technology dalam intervensi literasi awal kanak-kanak sindrom down
by: Ni, N.P., et al.
Published: (2014) -
Nilai parameter timpanometri Kanak-kanak Pra-sekolah Normal dan Sindrom Down
by: Noor Alaudin Abdul Wahab,, et al.
Published: (2004) -
Teknik pembelajaran kanak-kanak sindrom asperger
by: Rosly, Nurfarhana Shahira, et al.
Published: (2015) -
Bahasa reseptif dan bahasa ekspresif dalam komunikasi verbal: Pemelajaran Bahasa Melayu kanak-kanak Sindrom Down
by: Puteri Roslina, A.W.
Published: (2008) -
Jenis syot dan impaknya terhadap kepantasan meniru bahasa isyarat dalam kalangan kanak-kanak sindrom down
by: Shahrul Affendi, bin Ishak
Published: (2016)