Ciri guru pendidikan Islam berkesan

Guru Pendidikan Islam berkesan dalam perbincangan tokoh pendidikan merangkumi pelbagai aspek antaranya ialah dari segi perancangan pengajaran, pengurusan bilik darjah, gaya dan strategi pengajaran, kaedah penilaian pengajaran, menjaga hubungan baik guru dan pelajar, pengaplikasian teknologi dalam pe...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Jasmi, Kamarul Azmi, Nawawi, Noor Fadhlina
Format: Conference or Workshop Item
Language:English
Published: 2012
Subjects:
Online Access:http://eprints.utm.my/id/eprint/36629/1/NoorFadhlinaNawawi2012__CiriPendidikanIslamBerkesan.pdf
http://eprints.utm.my/id/eprint/36629/
http://islamic.utm.my/2011/10/28/international-seminar-on-teaching-and-islamic-education-seappi-2012/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.utm.36629
record_format eprints
spelling my.utm.366292017-10-11T07:37:53Z http://eprints.utm.my/id/eprint/36629/ Ciri guru pendidikan Islam berkesan Jasmi, Kamarul Azmi Nawawi, Noor Fadhlina L Education (General) LB Theory and practice of education Guru Pendidikan Islam berkesan dalam perbincangan tokoh pendidikan merangkumi pelbagai aspek antaranya ialah dari segi perancangan pengajaran, pengurusan bilik darjah, gaya dan strategi pengajaran, kaedah penilaian pengajaran, menjaga hubungan baik guru dan pelajar, pengaplikasian teknologi dalam pengajaran dan pembelajaran, keperibadian, keperibadian dengan Allah, keperibadian terhadap diri sendiri, keperibadian terhadap pelajar, dan kemahiran. Artikel ini cuba mengupas aspek-aspek ini agar ciri yang dijelaskan dapat dipraktikkan dalam kalangan guru Pendidikan Islam di Malaysia. 2012-03-08 Conference or Workshop Item PeerReviewed application/pdf en http://eprints.utm.my/id/eprint/36629/1/NoorFadhlinaNawawi2012__CiriPendidikanIslamBerkesan.pdf Jasmi, Kamarul Azmi and Nawawi, Noor Fadhlina (2012) Ciri guru pendidikan Islam berkesan. In: Seminar Antarabangsa Perguruan dan Pendidikan Islam [SEAPPI2012] (International Seminar on Teacher and Islamic Education [SEAPPI2012]), 8-9 March 2012, Le Grandeur Palm Resort, Senai, Johor Bahru. http://islamic.utm.my/2011/10/28/international-seminar-on-teaching-and-islamic-education-seappi-2012/
institution Universiti Teknologi Malaysia
building UTM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Teknologi Malaysia
content_source UTM Institutional Repository
url_provider http://eprints.utm.my/
language English
topic L Education (General)
LB Theory and practice of education
spellingShingle L Education (General)
LB Theory and practice of education
Jasmi, Kamarul Azmi
Nawawi, Noor Fadhlina
Ciri guru pendidikan Islam berkesan
description Guru Pendidikan Islam berkesan dalam perbincangan tokoh pendidikan merangkumi pelbagai aspek antaranya ialah dari segi perancangan pengajaran, pengurusan bilik darjah, gaya dan strategi pengajaran, kaedah penilaian pengajaran, menjaga hubungan baik guru dan pelajar, pengaplikasian teknologi dalam pengajaran dan pembelajaran, keperibadian, keperibadian dengan Allah, keperibadian terhadap diri sendiri, keperibadian terhadap pelajar, dan kemahiran. Artikel ini cuba mengupas aspek-aspek ini agar ciri yang dijelaskan dapat dipraktikkan dalam kalangan guru Pendidikan Islam di Malaysia.
format Conference or Workshop Item
author Jasmi, Kamarul Azmi
Nawawi, Noor Fadhlina
author_facet Jasmi, Kamarul Azmi
Nawawi, Noor Fadhlina
author_sort Jasmi, Kamarul Azmi
title Ciri guru pendidikan Islam berkesan
title_short Ciri guru pendidikan Islam berkesan
title_full Ciri guru pendidikan Islam berkesan
title_fullStr Ciri guru pendidikan Islam berkesan
title_full_unstemmed Ciri guru pendidikan Islam berkesan
title_sort ciri guru pendidikan islam berkesan
publishDate 2012
url http://eprints.utm.my/id/eprint/36629/1/NoorFadhlinaNawawi2012__CiriPendidikanIslamBerkesan.pdf
http://eprints.utm.my/id/eprint/36629/
http://islamic.utm.my/2011/10/28/international-seminar-on-teaching-and-islamic-education-seappi-2012/
_version_ 1643649988370104320
score 13.15806