Ciri guru pendidikan Islam berkesan

Guru Pendidikan Islam berkesan dalam perbincangan tokoh pendidikan merangkumi pelbagai aspek antaranya ialah dari segi perancangan pengajaran, pengurusan bilik darjah, gaya dan strategi pengajaran, kaedah penilaian pengajaran, menjaga hubungan baik guru dan pelajar, pengaplikasian teknologi dalam pe...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Jasmi, Kamarul Azmi, Nawawi, Noor Fadhlina
Format: Conference or Workshop Item
Language:English
Published: 2012
Subjects:
Online Access:http://eprints.utm.my/id/eprint/36629/1/NoorFadhlinaNawawi2012__CiriPendidikanIslamBerkesan.pdf
http://eprints.utm.my/id/eprint/36629/
http://islamic.utm.my/2011/10/28/international-seminar-on-teaching-and-islamic-education-seappi-2012/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Guru Pendidikan Islam berkesan dalam perbincangan tokoh pendidikan merangkumi pelbagai aspek antaranya ialah dari segi perancangan pengajaran, pengurusan bilik darjah, gaya dan strategi pengajaran, kaedah penilaian pengajaran, menjaga hubungan baik guru dan pelajar, pengaplikasian teknologi dalam pengajaran dan pembelajaran, keperibadian, keperibadian dengan Allah, keperibadian terhadap diri sendiri, keperibadian terhadap pelajar, dan kemahiran. Artikel ini cuba mengupas aspek-aspek ini agar ciri yang dijelaskan dapat dipraktikkan dalam kalangan guru Pendidikan Islam di Malaysia.