Kepuasan pengguna selepas pengiktirafan ISO 9001 : kajian kes sebuah fakulti di Universiti Teknologi Malaysia

Kepuasan pengguna merupakan isu yang paling kerap dibincangkan dalam semua organisasi sama ada sektor awam mahupun swasta. Para pelajar intitusi pengajian tinggi merupakan pengguna dalaman kepada servis dan produk yang ditawarkan kepada mereka, lebih-lebih lagi kepada institut yang telah diiktiraf d...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Baharun, Rohaizat
Format: Article
Language:English
Published: Penerbit UTM Press 2003
Subjects:
Online Access:http://eprints.utm.my/id/eprint/1484/1/JT38E%5B2%5D.pdf
http://eprints.utm.my/id/eprint/1484/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.utm.1484
record_format eprints
spelling my.utm.14842017-11-01T04:17:40Z http://eprints.utm.my/id/eprint/1484/ Kepuasan pengguna selepas pengiktirafan ISO 9001 : kajian kes sebuah fakulti di Universiti Teknologi Malaysia Baharun, Rohaizat H Social Sciences (General) Kepuasan pengguna merupakan isu yang paling kerap dibincangkan dalam semua organisasi sama ada sektor awam mahupun swasta. Para pelajar intitusi pengajian tinggi merupakan pengguna dalaman kepada servis dan produk yang ditawarkan kepada mereka, lebih-lebih lagi kepada institut yang telah diiktiraf dan mendapat persijilan ISO 9000. Dengan menggunakan pengubahsuaian pengukuran SERVPERF dan SERVQUAL dalam kajian literatur, satu kajian telah dibuat untuk mengukur tahap dan pengaruh kepuasan pengguna kepada Fakulti Pengurusan dan Pembangunan Sumber Manusia, Universiti Teknologi Malaysia, Skudai, Johor. Hasil dari kajian menunjukkan bahawa kepuasan pengguna bertambah apabila mereka melihat perubahan yang signifikan dari segi penawaran servis dan produk yang dilakukan selepas fakulti mendapat sijil ISO 9000. Penerbit UTM Press 2003-06 Article PeerReviewed application/pdf en http://eprints.utm.my/id/eprint/1484/1/JT38E%5B2%5D.pdf Baharun, Rohaizat (2003) Kepuasan pengguna selepas pengiktirafan ISO 9001 : kajian kes sebuah fakulti di Universiti Teknologi Malaysia. Jurnal Teknologi E (38E). pp. 15-26. ISSN 0127-9696
institution Universiti Teknologi Malaysia
building UTM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Teknologi Malaysia
content_source UTM Institutional Repository
url_provider http://eprints.utm.my/
language English
topic H Social Sciences (General)
spellingShingle H Social Sciences (General)
Baharun, Rohaizat
Kepuasan pengguna selepas pengiktirafan ISO 9001 : kajian kes sebuah fakulti di Universiti Teknologi Malaysia
description Kepuasan pengguna merupakan isu yang paling kerap dibincangkan dalam semua organisasi sama ada sektor awam mahupun swasta. Para pelajar intitusi pengajian tinggi merupakan pengguna dalaman kepada servis dan produk yang ditawarkan kepada mereka, lebih-lebih lagi kepada institut yang telah diiktiraf dan mendapat persijilan ISO 9000. Dengan menggunakan pengubahsuaian pengukuran SERVPERF dan SERVQUAL dalam kajian literatur, satu kajian telah dibuat untuk mengukur tahap dan pengaruh kepuasan pengguna kepada Fakulti Pengurusan dan Pembangunan Sumber Manusia, Universiti Teknologi Malaysia, Skudai, Johor. Hasil dari kajian menunjukkan bahawa kepuasan pengguna bertambah apabila mereka melihat perubahan yang signifikan dari segi penawaran servis dan produk yang dilakukan selepas fakulti mendapat sijil ISO 9000.
format Article
author Baharun, Rohaizat
author_facet Baharun, Rohaizat
author_sort Baharun, Rohaizat
title Kepuasan pengguna selepas pengiktirafan ISO 9001 : kajian kes sebuah fakulti di Universiti Teknologi Malaysia
title_short Kepuasan pengguna selepas pengiktirafan ISO 9001 : kajian kes sebuah fakulti di Universiti Teknologi Malaysia
title_full Kepuasan pengguna selepas pengiktirafan ISO 9001 : kajian kes sebuah fakulti di Universiti Teknologi Malaysia
title_fullStr Kepuasan pengguna selepas pengiktirafan ISO 9001 : kajian kes sebuah fakulti di Universiti Teknologi Malaysia
title_full_unstemmed Kepuasan pengguna selepas pengiktirafan ISO 9001 : kajian kes sebuah fakulti di Universiti Teknologi Malaysia
title_sort kepuasan pengguna selepas pengiktirafan iso 9001 : kajian kes sebuah fakulti di universiti teknologi malaysia
publisher Penerbit UTM Press
publishDate 2003
url http://eprints.utm.my/id/eprint/1484/1/JT38E%5B2%5D.pdf
http://eprints.utm.my/id/eprint/1484/
_version_ 1643643346854346752
score 13.188404