Kepuasan pengguna selepas pengiktirafan ISO 9001 : kajian kes sebuah fakulti di Universiti Teknologi Malaysia
Kepuasan pengguna merupakan isu yang paling kerap dibincangkan dalam semua organisasi sama ada sektor awam mahupun swasta. Para pelajar intitusi pengajian tinggi merupakan pengguna dalaman kepada servis dan produk yang ditawarkan kepada mereka, lebih-lebih lagi kepada institut yang telah diiktiraf d...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit UTM Press
2003
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.utm.my/id/eprint/1484/1/JT38E%5B2%5D.pdf http://eprints.utm.my/id/eprint/1484/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my.utm.1484 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.utm.14842017-11-01T04:17:40Z http://eprints.utm.my/id/eprint/1484/ Kepuasan pengguna selepas pengiktirafan ISO 9001 : kajian kes sebuah fakulti di Universiti Teknologi Malaysia Baharun, Rohaizat H Social Sciences (General) Kepuasan pengguna merupakan isu yang paling kerap dibincangkan dalam semua organisasi sama ada sektor awam mahupun swasta. Para pelajar intitusi pengajian tinggi merupakan pengguna dalaman kepada servis dan produk yang ditawarkan kepada mereka, lebih-lebih lagi kepada institut yang telah diiktiraf dan mendapat persijilan ISO 9000. Dengan menggunakan pengubahsuaian pengukuran SERVPERF dan SERVQUAL dalam kajian literatur, satu kajian telah dibuat untuk mengukur tahap dan pengaruh kepuasan pengguna kepada Fakulti Pengurusan dan Pembangunan Sumber Manusia, Universiti Teknologi Malaysia, Skudai, Johor. Hasil dari kajian menunjukkan bahawa kepuasan pengguna bertambah apabila mereka melihat perubahan yang signifikan dari segi penawaran servis dan produk yang dilakukan selepas fakulti mendapat sijil ISO 9000. Penerbit UTM Press 2003-06 Article PeerReviewed application/pdf en http://eprints.utm.my/id/eprint/1484/1/JT38E%5B2%5D.pdf Baharun, Rohaizat (2003) Kepuasan pengguna selepas pengiktirafan ISO 9001 : kajian kes sebuah fakulti di Universiti Teknologi Malaysia. Jurnal Teknologi E (38E). pp. 15-26. ISSN 0127-9696 |
institution |
Universiti Teknologi Malaysia |
building |
UTM Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Teknologi Malaysia |
content_source |
UTM Institutional Repository |
url_provider |
http://eprints.utm.my/ |
language |
English |
topic |
H Social Sciences (General) |
spellingShingle |
H Social Sciences (General) Baharun, Rohaizat Kepuasan pengguna selepas pengiktirafan ISO 9001 : kajian kes sebuah fakulti di Universiti Teknologi Malaysia |
description |
Kepuasan pengguna merupakan isu yang paling kerap dibincangkan dalam semua organisasi sama ada sektor awam mahupun swasta. Para pelajar intitusi pengajian tinggi merupakan pengguna dalaman kepada servis dan produk yang ditawarkan kepada mereka, lebih-lebih lagi kepada institut yang telah diiktiraf dan mendapat persijilan ISO 9000. Dengan menggunakan pengubahsuaian pengukuran SERVPERF dan SERVQUAL dalam kajian literatur, satu kajian telah dibuat untuk mengukur tahap dan pengaruh kepuasan pengguna kepada Fakulti Pengurusan dan Pembangunan Sumber Manusia, Universiti Teknologi Malaysia, Skudai, Johor. Hasil dari kajian menunjukkan bahawa kepuasan pengguna bertambah apabila mereka melihat perubahan yang signifikan dari segi penawaran servis dan produk yang dilakukan selepas fakulti mendapat sijil ISO 9000. |
format |
Article |
author |
Baharun, Rohaizat |
author_facet |
Baharun, Rohaizat |
author_sort |
Baharun, Rohaizat |
title |
Kepuasan pengguna selepas pengiktirafan ISO 9001 : kajian kes sebuah fakulti di Universiti Teknologi Malaysia |
title_short |
Kepuasan pengguna selepas pengiktirafan ISO 9001 : kajian kes sebuah fakulti di Universiti Teknologi Malaysia |
title_full |
Kepuasan pengguna selepas pengiktirafan ISO 9001 : kajian kes sebuah fakulti di Universiti Teknologi Malaysia |
title_fullStr |
Kepuasan pengguna selepas pengiktirafan ISO 9001 : kajian kes sebuah fakulti di Universiti Teknologi Malaysia |
title_full_unstemmed |
Kepuasan pengguna selepas pengiktirafan ISO 9001 : kajian kes sebuah fakulti di Universiti Teknologi Malaysia |
title_sort |
kepuasan pengguna selepas pengiktirafan iso 9001 : kajian kes sebuah fakulti di universiti teknologi malaysia |
publisher |
Penerbit UTM Press |
publishDate |
2003 |
url |
http://eprints.utm.my/id/eprint/1484/1/JT38E%5B2%5D.pdf http://eprints.utm.my/id/eprint/1484/ |
_version_ |
1643643346854346752 |
score |
13.188404 |