Kajian kes: pendidikan inklusif mata pelajaran seni reka tanda

Kanak-kanak berkeperluan khas mampu belajar jika pihak sekeliling bersedia untuk membimbing mereka. Setiap kanakkanak perlu diberi peluang untuk menjalani kehidupan normal tidak kira apa jua kelemahan mereka. Oleh sebab itu sistem pendidikan disesuaikan untuk menampung keperluan keistimewaan ya...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Kee Jiar, Yeom, Said, Hamdan, Saad, Mohd. Roslan
Format: Book Section
Published: Penerbit UTM 2007
Subjects:
Online Access:http://eprints.utm.my/id/eprint/13533/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.utm.13533
record_format eprints
spelling my.utm.135332017-10-08T00:46:01Z http://eprints.utm.my/id/eprint/13533/ Kajian kes: pendidikan inklusif mata pelajaran seni reka tanda Kee Jiar, Yeom Said, Hamdan Saad, Mohd. Roslan L Education (General) Kanak-kanak berkeperluan khas mampu belajar jika pihak sekeliling bersedia untuk membimbing mereka. Setiap kanakkanak perlu diberi peluang untuk menjalani kehidupan normal tidak kira apa jua kelemahan mereka. Oleh sebab itu sistem pendidikan disesuaikan untuk menampung keperluan keistimewaan yang dimiliki oleh kanak-kanak khas ini. Penubuhan sekolah pendidikan khas atau kelas pendidikan khas bertujuan untuk memastikan kanak-kanak kurang upaya mendapat pendidikan yang sepatutnya diterima berdasarkan kekurangan yang terdapat pada diri mereka. Contohnya, di negeri Johor terdapat sebuah sekolah di Daerah Kulaijaya yang berkonsepkan Teknik dan Vokasional untuk kanak-kanak kurang upaya yang bermasalah pendengaran, penglihatan dan pembelajaran. Sekolah ini ditubuhkan untuk memberi input berguna dalam bidang berkaitan kemahiran. Ini kerana kanakkanak yang mempunyai masalah pembelajaran selalunya mampu untuk melakukan aktiviti kemahiran dengan baik. Penerbit UTM 2007 Book Section PeerReviewed Kee Jiar, Yeom and Said, Hamdan and Saad, Mohd. Roslan (2007) Kajian kes: pendidikan inklusif mata pelajaran seni reka tanda. In: Perbezaan Individu Menurut Teori dan Amali. Penerbit UTM , Johor, pp. 71-85. ISBN 978-983-52-0531-6
institution Universiti Teknologi Malaysia
building UTM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Teknologi Malaysia
content_source UTM Institutional Repository
url_provider http://eprints.utm.my/
topic L Education (General)
spellingShingle L Education (General)
Kee Jiar, Yeom
Said, Hamdan
Saad, Mohd. Roslan
Kajian kes: pendidikan inklusif mata pelajaran seni reka tanda
description Kanak-kanak berkeperluan khas mampu belajar jika pihak sekeliling bersedia untuk membimbing mereka. Setiap kanakkanak perlu diberi peluang untuk menjalani kehidupan normal tidak kira apa jua kelemahan mereka. Oleh sebab itu sistem pendidikan disesuaikan untuk menampung keperluan keistimewaan yang dimiliki oleh kanak-kanak khas ini. Penubuhan sekolah pendidikan khas atau kelas pendidikan khas bertujuan untuk memastikan kanak-kanak kurang upaya mendapat pendidikan yang sepatutnya diterima berdasarkan kekurangan yang terdapat pada diri mereka. Contohnya, di negeri Johor terdapat sebuah sekolah di Daerah Kulaijaya yang berkonsepkan Teknik dan Vokasional untuk kanak-kanak kurang upaya yang bermasalah pendengaran, penglihatan dan pembelajaran. Sekolah ini ditubuhkan untuk memberi input berguna dalam bidang berkaitan kemahiran. Ini kerana kanakkanak yang mempunyai masalah pembelajaran selalunya mampu untuk melakukan aktiviti kemahiran dengan baik.
format Book Section
author Kee Jiar, Yeom
Said, Hamdan
Saad, Mohd. Roslan
author_facet Kee Jiar, Yeom
Said, Hamdan
Saad, Mohd. Roslan
author_sort Kee Jiar, Yeom
title Kajian kes: pendidikan inklusif mata pelajaran seni reka tanda
title_short Kajian kes: pendidikan inklusif mata pelajaran seni reka tanda
title_full Kajian kes: pendidikan inklusif mata pelajaran seni reka tanda
title_fullStr Kajian kes: pendidikan inklusif mata pelajaran seni reka tanda
title_full_unstemmed Kajian kes: pendidikan inklusif mata pelajaran seni reka tanda
title_sort kajian kes: pendidikan inklusif mata pelajaran seni reka tanda
publisher Penerbit UTM
publishDate 2007
url http://eprints.utm.my/id/eprint/13533/
_version_ 1643646210187198464
score 13.160551