Analisis item soalan matematik Sijil Pelajaran Malaysia Tahun 2003, 2004, 2005 dan 2006 mengikut domain kognitif taksonomi bloom
Kajian ini adalah merupakan kajian deskriptif. Ia bertujuan untuk mengenalpasti tahap kognitif yang soalan Matematik kertas 1 dan 2 tahun 2003, 2004, 2005 dan 2006, serta membuat perbandingan antara tahap kognitif kedua-dua kertas soalan tersebut. Kajian yang dijalankan ini melibatkan kertas 1 dan 2...
Saved in:
Main Authors: | Arshad, Muhammad Yusof, Seman, Fatimah Zaharah |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
faculty of education
2011
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.utm.my/id/eprint/13427/1/JSME-2011-2-003.pdf http://eprints.utm.my/id/eprint/13427/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Pengelasan soalan peperiksaan berlandaskan taksonomi bloom menggunakan pembelajaran mesin
by: Yeo, Yong Sheng, et al.
Published: (2023) -
Kesesuaian aras soalan Matematik tingkatan empat berdasarkan Taksonomi Bloom bagi menggalakkan komunikasi efektif dan produktif
by: Noor Akmar Azlan
Published: (2018) -
Tahap Kognitif Pelajar Tingkatan Empat Di Sekolah Menengah Di Dalam Daerah Kluang Johor Berdasarkan Taksonomi Bloom Dalam Mata Pelajaran Sains
by: Sulaiman , Seth, et al.
Published: (2010) -
Pembangunan Sistem Pengujian Soalan Berasaskan Aras Kognitif Bloom Bagi Topik Nisbah Tingkatan Dua KBSM
by: Tasir, Zaidatun, et al.
Published: (2010) -
Pembangunan item bidang perkaitan, analisis proses kognitif dan strategi dalam menyelesaikan masalah matematik berdasarkan model taksonomi pemprosesan maklumat
by: Teng, Kai Wen
Published: (2018)