Tahap Amalan Pengurusan Peperiksaan Dan Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Menengah Islam Hidayah, Johor Bahru.

Kajian ini merupakan satu kajian berbentuk deskriptif untuk mengenalpasti tahapamalan pengurusan peperiksaan dan pengurusan kokurikulum di Sekolah Menengah Islam Hidayah, Johor Bahru. Seramai 49 orang guru dari Sekolah Menengah Islam Hidayah telahdipilih sebagai responden kajian ini. Kajian ini dija...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Hushin, Hassan, Kamaruddin, Shafinaz
Format: Article
Language:English
Published: 2010
Subjects:
Online Access:http://eprints.utm.my/id/eprint/11671/1/Tahap_Amalan_Pengurusan_Peperiksaan_Dan_Pengurusan_Kokurikulum_Di_Sekolah_Menengah_Islam_Hidayah.pdf
http://eprints.utm.my/id/eprint/11671/
https://core.ac.uk/display/11787022
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.utm.11671
record_format eprints
spelling my.utm.116712017-03-13T03:47:49Z http://eprints.utm.my/id/eprint/11671/ Tahap Amalan Pengurusan Peperiksaan Dan Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Menengah Islam Hidayah, Johor Bahru. Hushin, Hassan Kamaruddin, Shafinaz L Education (General) Kajian ini merupakan satu kajian berbentuk deskriptif untuk mengenalpasti tahapamalan pengurusan peperiksaan dan pengurusan kokurikulum di Sekolah Menengah Islam Hidayah, Johor Bahru. Seramai 49 orang guru dari Sekolah Menengah Islam Hidayah telahdipilih sebagai responden kajian ini. Kajian ini dijalankan dengan mengedarkan satu set soalselidik kepada responden yang mempunyai 59 item. Data telah dianalisis secara statistik deskriptif dengan menggunakan program Statistical Package for Social Science (SPSS) 13.0 for Windows. Tahap kebolehpercayaan (Alfa Cronbach) yang diperolehi melalui kajian rintis ialah0.832. Secara keseluruhan dapatan kajian menunjukkan bahawa tahap amalan pengurusan peperiksaan dan kokurikulum di SMIH berada pada tahap tinggi. Cadangan untuk kajian lanjutan disertakan untuk tujuan penambahbaikan. 2010-12-27 Article PeerReviewed application/pdf en http://eprints.utm.my/id/eprint/11671/1/Tahap_Amalan_Pengurusan_Peperiksaan_Dan_Pengurusan_Kokurikulum_Di_Sekolah_Menengah_Islam_Hidayah.pdf Hushin, Hassan and Kamaruddin, Shafinaz (2010) Tahap Amalan Pengurusan Peperiksaan Dan Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Menengah Islam Hidayah, Johor Bahru. Tahap Amalan Pengurusan Peperiksaan Dan Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Menengah Islam Hidayah, Johor Bahru. . pp. 1-8. (Unpublished) https://core.ac.uk/display/11787022
institution Universiti Teknologi Malaysia
building UTM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Teknologi Malaysia
content_source UTM Institutional Repository
url_provider http://eprints.utm.my/
language English
topic L Education (General)
spellingShingle L Education (General)
Hushin, Hassan
Kamaruddin, Shafinaz
Tahap Amalan Pengurusan Peperiksaan Dan Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Menengah Islam Hidayah, Johor Bahru.
description Kajian ini merupakan satu kajian berbentuk deskriptif untuk mengenalpasti tahapamalan pengurusan peperiksaan dan pengurusan kokurikulum di Sekolah Menengah Islam Hidayah, Johor Bahru. Seramai 49 orang guru dari Sekolah Menengah Islam Hidayah telahdipilih sebagai responden kajian ini. Kajian ini dijalankan dengan mengedarkan satu set soalselidik kepada responden yang mempunyai 59 item. Data telah dianalisis secara statistik deskriptif dengan menggunakan program Statistical Package for Social Science (SPSS) 13.0 for Windows. Tahap kebolehpercayaan (Alfa Cronbach) yang diperolehi melalui kajian rintis ialah0.832. Secara keseluruhan dapatan kajian menunjukkan bahawa tahap amalan pengurusan peperiksaan dan kokurikulum di SMIH berada pada tahap tinggi. Cadangan untuk kajian lanjutan disertakan untuk tujuan penambahbaikan.
format Article
author Hushin, Hassan
Kamaruddin, Shafinaz
author_facet Hushin, Hassan
Kamaruddin, Shafinaz
author_sort Hushin, Hassan
title Tahap Amalan Pengurusan Peperiksaan Dan Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Menengah Islam Hidayah, Johor Bahru.
title_short Tahap Amalan Pengurusan Peperiksaan Dan Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Menengah Islam Hidayah, Johor Bahru.
title_full Tahap Amalan Pengurusan Peperiksaan Dan Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Menengah Islam Hidayah, Johor Bahru.
title_fullStr Tahap Amalan Pengurusan Peperiksaan Dan Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Menengah Islam Hidayah, Johor Bahru.
title_full_unstemmed Tahap Amalan Pengurusan Peperiksaan Dan Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Menengah Islam Hidayah, Johor Bahru.
title_sort tahap amalan pengurusan peperiksaan dan pengurusan kokurikulum di sekolah menengah islam hidayah, johor bahru.
publishDate 2010
url http://eprints.utm.my/id/eprint/11671/1/Tahap_Amalan_Pengurusan_Peperiksaan_Dan_Pengurusan_Kokurikulum_Di_Sekolah_Menengah_Islam_Hidayah.pdf
http://eprints.utm.my/id/eprint/11671/
https://core.ac.uk/display/11787022
_version_ 1643645745247551488
score 13.160551