Satu tinjauan terhadap tahap pengetahuan guru-guru teknikal di tiga buah sekolah teknik tentang pembinaan item subjektif

Di dalam program pendidikan, sistem pengukuran dan penilaian adalah berkait rapat antara satu sarna lain terutamanya dari segi keserataan peluang dan hak untuk melanjutkan pelajaran. Apa yang penting dalam hal ini adalah pengukuran dan penilaian memerlukan kaedah yang bersistematik. Bersesuaian d...

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
主要作者: Ismail, Nor Hayati
格式: Thesis
語言:English
English
English
出版: 2003
主題:
在線閱讀:http://eprints.uthm.edu.my/9862/1/24p%20NOR%20HAYATI%20ISMAIL.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9862/2/NOR%20HAYATI%20ISMAIL%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9862/3/NOR%20HAYATI%20ISMAIL%20WATERMARK.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9862/
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
id my.uthm.eprints.9862
record_format eprints
spelling my.uthm.eprints.98622023-09-13T07:25:55Z http://eprints.uthm.edu.my/9862/ Satu tinjauan terhadap tahap pengetahuan guru-guru teknikal di tiga buah sekolah teknik tentang pembinaan item subjektif Ismail, Nor Hayati LB Theory and practice of education LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) Di dalam program pendidikan, sistem pengukuran dan penilaian adalah berkait rapat antara satu sarna lain terutamanya dari segi keserataan peluang dan hak untuk melanjutkan pelajaran. Apa yang penting dalam hal ini adalah pengukuran dan penilaian memerlukan kaedah yang bersistematik. Bersesuaian dengan itu, maka tujuan kajian ini dilakukan adalah bagi mengetahui tahap pengetahuan guru di bidang kejuruteraan peringkat SPM mengenai pembinaan item subjektif di tiga buah Sekolah Menengah Teknik iaitu Sekolah Menengah Teknik Pengkalan Chepa, Sekolah Menengah Teknik Kuala Terengganu dan Sekolah Menengah Teknik Kluang. Basil keputusan yang diperolehi daripada kajian ini didapati secara keseluruhannya tahap pengetahuan guru teknikal di sekolah yang dikaji adalah sederhana yang mana data dalam kajian ini dianalisis menggunakan SPSS bagi melihat skor min dan sisihan piawai. Maka dengan itu, satu garis panduan telah dibangunkan iaitu yang bertajuk" Garis Panduan Bagi Membina Soalan Subjektif Bagi Kursus Kejuruteraan Peringkat SPM" yang mana ianya boleh dijadikan panduan dan rujukan kepada guru dalam menghasilkan soalan yang bermutu tinggi 2003 Thesis NonPeerReviewed text en http://eprints.uthm.edu.my/9862/1/24p%20NOR%20HAYATI%20ISMAIL.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/9862/2/NOR%20HAYATI%20ISMAIL%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/9862/3/NOR%20HAYATI%20ISMAIL%20WATERMARK.pdf Ismail, Nor Hayati (2003) Satu tinjauan terhadap tahap pengetahuan guru-guru teknikal di tiga buah sekolah teknik tentang pembinaan item subjektif. Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn.
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
building UTHM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
content_source UTHM Institutional Repository
url_provider http://eprints.uthm.edu.my/
language English
English
English
topic LB Theory and practice of education
LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
spellingShingle LB Theory and practice of education
LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
Ismail, Nor Hayati
Satu tinjauan terhadap tahap pengetahuan guru-guru teknikal di tiga buah sekolah teknik tentang pembinaan item subjektif
description Di dalam program pendidikan, sistem pengukuran dan penilaian adalah berkait rapat antara satu sarna lain terutamanya dari segi keserataan peluang dan hak untuk melanjutkan pelajaran. Apa yang penting dalam hal ini adalah pengukuran dan penilaian memerlukan kaedah yang bersistematik. Bersesuaian dengan itu, maka tujuan kajian ini dilakukan adalah bagi mengetahui tahap pengetahuan guru di bidang kejuruteraan peringkat SPM mengenai pembinaan item subjektif di tiga buah Sekolah Menengah Teknik iaitu Sekolah Menengah Teknik Pengkalan Chepa, Sekolah Menengah Teknik Kuala Terengganu dan Sekolah Menengah Teknik Kluang. Basil keputusan yang diperolehi daripada kajian ini didapati secara keseluruhannya tahap pengetahuan guru teknikal di sekolah yang dikaji adalah sederhana yang mana data dalam kajian ini dianalisis menggunakan SPSS bagi melihat skor min dan sisihan piawai. Maka dengan itu, satu garis panduan telah dibangunkan iaitu yang bertajuk" Garis Panduan Bagi Membina Soalan Subjektif Bagi Kursus Kejuruteraan Peringkat SPM" yang mana ianya boleh dijadikan panduan dan rujukan kepada guru dalam menghasilkan soalan yang bermutu tinggi
format Thesis
author Ismail, Nor Hayati
author_facet Ismail, Nor Hayati
author_sort Ismail, Nor Hayati
title Satu tinjauan terhadap tahap pengetahuan guru-guru teknikal di tiga buah sekolah teknik tentang pembinaan item subjektif
title_short Satu tinjauan terhadap tahap pengetahuan guru-guru teknikal di tiga buah sekolah teknik tentang pembinaan item subjektif
title_full Satu tinjauan terhadap tahap pengetahuan guru-guru teknikal di tiga buah sekolah teknik tentang pembinaan item subjektif
title_fullStr Satu tinjauan terhadap tahap pengetahuan guru-guru teknikal di tiga buah sekolah teknik tentang pembinaan item subjektif
title_full_unstemmed Satu tinjauan terhadap tahap pengetahuan guru-guru teknikal di tiga buah sekolah teknik tentang pembinaan item subjektif
title_sort satu tinjauan terhadap tahap pengetahuan guru-guru teknikal di tiga buah sekolah teknik tentang pembinaan item subjektif
publishDate 2003
url http://eprints.uthm.edu.my/9862/1/24p%20NOR%20HAYATI%20ISMAIL.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9862/2/NOR%20HAYATI%20ISMAIL%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9862/3/NOR%20HAYATI%20ISMAIL%20WATERMARK.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9862/
_version_ 1778164206201208832
score 13.154949