Penghasilan dan penggunaan manual assessment blackboard 5 Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn

Kajian ini dilakukan di Jabatan Pendidikan Teknik dan Vokasional, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn. Kajian ini bertujuan untuk menghasilkan sebuah manual penggunaan assessment Blackboard 5 serta menguji kesesuaian penggunaannya di kalangan pensyarah. Sampel kajian terdiri daripada lima...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Omar, Rahmat
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2003
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/9706/1/24p%20RAHMAT%20OMAR.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9706/2/RAHMAT%20OMAR%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9706/3/RAHMAT%20OMAR%20WATERMARK.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9706/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.uthm.eprints.9706
record_format eprints
spelling my.uthm.eprints.97062023-08-21T02:25:22Z http://eprints.uthm.edu.my/9706/ Penghasilan dan penggunaan manual assessment blackboard 5 Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn Omar, Rahmat LB Theory and practice of education LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) Kajian ini dilakukan di Jabatan Pendidikan Teknik dan Vokasional, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn. Kajian ini bertujuan untuk menghasilkan sebuah manual penggunaan assessment Blackboard 5 serta menguji kesesuaian penggunaannya di kalangan pensyarah. Sampel kajian terdiri daripada lima orang pensyarah di Jabatan Pendidikan Teknik dan Vokasional. Kajian ini menggunakan kaedah kualitatifterdiri daripada teknik pengumpulan data secara temu bual separuh struktur. Data temu bual telah ditranskripkan dan dianalisis secara menghuraikan dan menerangkan maklumat yang diperolehi. Transkrip data digunakan untuk mewakili sepenuhnya pengalaman pensyarah menggunakan manual assessment. Dapatan kajian menunjukkan bahawa manual assessment yang dihasilkan menepati ciri-ciri manual dari segi penerangan, langkah-Iangkah dan visual membantu pensyarah mengendalikan assessment Blackboard 5. Dapatan ini boJeh dijadikan satu panduan untuk pensyarah mengendalikan bahagian assessrnenl Blackboard 5. 2003-09 Thesis NonPeerReviewed text en http://eprints.uthm.edu.my/9706/1/24p%20RAHMAT%20OMAR.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/9706/2/RAHMAT%20OMAR%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/9706/3/RAHMAT%20OMAR%20WATERMARK.pdf Omar, Rahmat (2003) Penghasilan dan penggunaan manual assessment blackboard 5 Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn. Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn.
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
building UTHM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
content_source UTHM Institutional Repository
url_provider http://eprints.uthm.edu.my/
language English
English
English
topic LB Theory and practice of education
LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
spellingShingle LB Theory and practice of education
LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
Omar, Rahmat
Penghasilan dan penggunaan manual assessment blackboard 5 Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn
description Kajian ini dilakukan di Jabatan Pendidikan Teknik dan Vokasional, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn. Kajian ini bertujuan untuk menghasilkan sebuah manual penggunaan assessment Blackboard 5 serta menguji kesesuaian penggunaannya di kalangan pensyarah. Sampel kajian terdiri daripada lima orang pensyarah di Jabatan Pendidikan Teknik dan Vokasional. Kajian ini menggunakan kaedah kualitatifterdiri daripada teknik pengumpulan data secara temu bual separuh struktur. Data temu bual telah ditranskripkan dan dianalisis secara menghuraikan dan menerangkan maklumat yang diperolehi. Transkrip data digunakan untuk mewakili sepenuhnya pengalaman pensyarah menggunakan manual assessment. Dapatan kajian menunjukkan bahawa manual assessment yang dihasilkan menepati ciri-ciri manual dari segi penerangan, langkah-Iangkah dan visual membantu pensyarah mengendalikan assessment Blackboard 5. Dapatan ini boJeh dijadikan satu panduan untuk pensyarah mengendalikan bahagian assessrnenl Blackboard 5.
format Thesis
author Omar, Rahmat
author_facet Omar, Rahmat
author_sort Omar, Rahmat
title Penghasilan dan penggunaan manual assessment blackboard 5 Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn
title_short Penghasilan dan penggunaan manual assessment blackboard 5 Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn
title_full Penghasilan dan penggunaan manual assessment blackboard 5 Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn
title_fullStr Penghasilan dan penggunaan manual assessment blackboard 5 Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn
title_full_unstemmed Penghasilan dan penggunaan manual assessment blackboard 5 Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn
title_sort penghasilan dan penggunaan manual assessment blackboard 5 kolej universiti teknologi tun hussein onn
publishDate 2003
url http://eprints.uthm.edu.my/9706/1/24p%20RAHMAT%20OMAR.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9706/2/RAHMAT%20OMAR%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9706/3/RAHMAT%20OMAR%20WATERMARK.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9706/
_version_ 1775624959375179776
score 13.159267