Penghasilan dan penggunaan manual assessment blackboard 5 Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn

Kajian ini dilakukan di Jabatan Pendidikan Teknik dan Vokasional, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn. Kajian ini bertujuan untuk menghasilkan sebuah manual penggunaan assessment Blackboard 5 serta menguji kesesuaian penggunaannya di kalangan pensyarah. Sampel kajian terdiri daripada lima...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Omar, Rahmat
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2003
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/9706/1/24p%20RAHMAT%20OMAR.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9706/2/RAHMAT%20OMAR%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9706/3/RAHMAT%20OMAR%20WATERMARK.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9706/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Kajian ini dilakukan di Jabatan Pendidikan Teknik dan Vokasional, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn. Kajian ini bertujuan untuk menghasilkan sebuah manual penggunaan assessment Blackboard 5 serta menguji kesesuaian penggunaannya di kalangan pensyarah. Sampel kajian terdiri daripada lima orang pensyarah di Jabatan Pendidikan Teknik dan Vokasional. Kajian ini menggunakan kaedah kualitatifterdiri daripada teknik pengumpulan data secara temu bual separuh struktur. Data temu bual telah ditranskripkan dan dianalisis secara menghuraikan dan menerangkan maklumat yang diperolehi. Transkrip data digunakan untuk mewakili sepenuhnya pengalaman pensyarah menggunakan manual assessment. Dapatan kajian menunjukkan bahawa manual assessment yang dihasilkan menepati ciri-ciri manual dari segi penerangan, langkah-Iangkah dan visual membantu pensyarah mengendalikan assessment Blackboard 5. Dapatan ini boJeh dijadikan satu panduan untuk pensyarah mengendalikan bahagian assessrnenl Blackboard 5.