Membina dan menilai kesesuaian modul pembelajaran kendiri untuk pelajar diploma pengajian perniagaan semester 6 di Politeknik Ungku Omar bagi matapelajaran prinsip dan amalan insurans

Modul Pembelajaran Kendiri (MPK) merupakan Sahl kaedah pembelajaran yang mengambilkira perbezaan individu. Penggunaan MPK sebagai bahan pengajaran dan pembelajaran membolehkan pelajar meneruskan proses pembelajaran mengikut kebolehan dan kadar kendiri. Kajian ini dibuat bertujuan untuk membina d...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Ismail, Mahanom
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2003
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/9674/1/24p%20MAHANOM%20ISMAIL.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9674/2/MAHANOM%20ISMAIL%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9674/3/MAHANOM%20ISMAIL%20WATERMARK.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9674/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.uthm.eprints.9674
record_format eprints
spelling my.uthm.eprints.96742023-08-16T07:12:33Z http://eprints.uthm.edu.my/9674/ Membina dan menilai kesesuaian modul pembelajaran kendiri untuk pelajar diploma pengajian perniagaan semester 6 di Politeknik Ungku Omar bagi matapelajaran prinsip dan amalan insurans Ismail, Mahanom LB Theory and practice of education LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) Modul Pembelajaran Kendiri (MPK) merupakan Sahl kaedah pembelajaran yang mengambilkira perbezaan individu. Penggunaan MPK sebagai bahan pengajaran dan pembelajaran membolehkan pelajar meneruskan proses pembelajaran mengikut kebolehan dan kadar kendiri. Kajian ini dibuat bertujuan untuk membina dan menilai kesesuaian MPK bagi mata pelajaran Prinsip dan Amalan Insurans untuk pelajar Diploma Pengajian Pemiagaan semester 6 di Politeknik Unghl Omar. MPK dibina berdasarkan Model Teras Cabang dan dihasilkan dalam benhlk cekara padat dengan menggunakan perisian Microsofi Power Point. Kesesuaian MPK ini dinilai dari aspek isi kandungan, isi pelajaran, aktiviti pembelajaran, motivasi dan gaya persembahan. Dua orang pensyarah dan 60 orang pelajar telah dijadikan responden bagi menjawab soal selidik yang diedarkan. Statistical Package For Social Science (SPSS) digunakan untuk mencari min dan peratusan dalam menganalisis data. Hasil dapatan kajian menunjukkan MPK yang dibina sesuai tmhIk pelajar sasaran. 2003-03 Thesis NonPeerReviewed text en http://eprints.uthm.edu.my/9674/1/24p%20MAHANOM%20ISMAIL.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/9674/2/MAHANOM%20ISMAIL%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/9674/3/MAHANOM%20ISMAIL%20WATERMARK.pdf Ismail, Mahanom (2003) Membina dan menilai kesesuaian modul pembelajaran kendiri untuk pelajar diploma pengajian perniagaan semester 6 di Politeknik Ungku Omar bagi matapelajaran prinsip dan amalan insurans. Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn.
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
building UTHM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
content_source UTHM Institutional Repository
url_provider http://eprints.uthm.edu.my/
language English
English
English
topic LB Theory and practice of education
LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
spellingShingle LB Theory and practice of education
LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
Ismail, Mahanom
Membina dan menilai kesesuaian modul pembelajaran kendiri untuk pelajar diploma pengajian perniagaan semester 6 di Politeknik Ungku Omar bagi matapelajaran prinsip dan amalan insurans
description Modul Pembelajaran Kendiri (MPK) merupakan Sahl kaedah pembelajaran yang mengambilkira perbezaan individu. Penggunaan MPK sebagai bahan pengajaran dan pembelajaran membolehkan pelajar meneruskan proses pembelajaran mengikut kebolehan dan kadar kendiri. Kajian ini dibuat bertujuan untuk membina dan menilai kesesuaian MPK bagi mata pelajaran Prinsip dan Amalan Insurans untuk pelajar Diploma Pengajian Pemiagaan semester 6 di Politeknik Unghl Omar. MPK dibina berdasarkan Model Teras Cabang dan dihasilkan dalam benhlk cekara padat dengan menggunakan perisian Microsofi Power Point. Kesesuaian MPK ini dinilai dari aspek isi kandungan, isi pelajaran, aktiviti pembelajaran, motivasi dan gaya persembahan. Dua orang pensyarah dan 60 orang pelajar telah dijadikan responden bagi menjawab soal selidik yang diedarkan. Statistical Package For Social Science (SPSS) digunakan untuk mencari min dan peratusan dalam menganalisis data. Hasil dapatan kajian menunjukkan MPK yang dibina sesuai tmhIk pelajar sasaran.
format Thesis
author Ismail, Mahanom
author_facet Ismail, Mahanom
author_sort Ismail, Mahanom
title Membina dan menilai kesesuaian modul pembelajaran kendiri untuk pelajar diploma pengajian perniagaan semester 6 di Politeknik Ungku Omar bagi matapelajaran prinsip dan amalan insurans
title_short Membina dan menilai kesesuaian modul pembelajaran kendiri untuk pelajar diploma pengajian perniagaan semester 6 di Politeknik Ungku Omar bagi matapelajaran prinsip dan amalan insurans
title_full Membina dan menilai kesesuaian modul pembelajaran kendiri untuk pelajar diploma pengajian perniagaan semester 6 di Politeknik Ungku Omar bagi matapelajaran prinsip dan amalan insurans
title_fullStr Membina dan menilai kesesuaian modul pembelajaran kendiri untuk pelajar diploma pengajian perniagaan semester 6 di Politeknik Ungku Omar bagi matapelajaran prinsip dan amalan insurans
title_full_unstemmed Membina dan menilai kesesuaian modul pembelajaran kendiri untuk pelajar diploma pengajian perniagaan semester 6 di Politeknik Ungku Omar bagi matapelajaran prinsip dan amalan insurans
title_sort membina dan menilai kesesuaian modul pembelajaran kendiri untuk pelajar diploma pengajian perniagaan semester 6 di politeknik ungku omar bagi matapelajaran prinsip dan amalan insurans
publishDate 2003
url http://eprints.uthm.edu.my/9674/1/24p%20MAHANOM%20ISMAIL.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9674/2/MAHANOM%20ISMAIL%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9674/3/MAHANOM%20ISMAIL%20WATERMARK.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9674/
_version_ 1775624955000520704
score 13.19449