Membina dan menilai kesesuaian modul pembelajaran kendiri untuk pelajar diploma pengajian perniagaan semester 6 di Politeknik Ungku Omar bagi matapelajaran prinsip dan amalan insurans

Modul Pembelajaran Kendiri (MPK) merupakan Sahl kaedah pembelajaran yang mengambilkira perbezaan individu. Penggunaan MPK sebagai bahan pengajaran dan pembelajaran membolehkan pelajar meneruskan proses pembelajaran mengikut kebolehan dan kadar kendiri. Kajian ini dibuat bertujuan untuk membina d...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Ismail, Mahanom
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2003
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/9674/1/24p%20MAHANOM%20ISMAIL.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9674/2/MAHANOM%20ISMAIL%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9674/3/MAHANOM%20ISMAIL%20WATERMARK.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9674/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Modul Pembelajaran Kendiri (MPK) merupakan Sahl kaedah pembelajaran yang mengambilkira perbezaan individu. Penggunaan MPK sebagai bahan pengajaran dan pembelajaran membolehkan pelajar meneruskan proses pembelajaran mengikut kebolehan dan kadar kendiri. Kajian ini dibuat bertujuan untuk membina dan menilai kesesuaian MPK bagi mata pelajaran Prinsip dan Amalan Insurans untuk pelajar Diploma Pengajian Pemiagaan semester 6 di Politeknik Unghl Omar. MPK dibina berdasarkan Model Teras Cabang dan dihasilkan dalam benhlk cekara padat dengan menggunakan perisian Microsofi Power Point. Kesesuaian MPK ini dinilai dari aspek isi kandungan, isi pelajaran, aktiviti pembelajaran, motivasi dan gaya persembahan. Dua orang pensyarah dan 60 orang pelajar telah dijadikan responden bagi menjawab soal selidik yang diedarkan. Statistical Package For Social Science (SPSS) digunakan untuk mencari min dan peratusan dalam menganalisis data. Hasil dapatan kajian menunjukkan MPK yang dibina sesuai tmhIk pelajar sasaran.