Penilaian pengurusan fasiliti di sekolah dasar negeri di Jakarta

Pendekatan baru pengurusan memerlukan peningkatan ke atas penyediaan pengurusan fasiliti di sekolah dasar negeri untuk memastikan sekolah - sekolah ini bersih, aman, dan lingkungan belajar yang sihat. Kajian memeriksa fungsi Pengurusan Fasiliti yang berhubungan dengan operasi harian dan pembaik...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Adnan, Ronny Nasrun
Format: Thesis
Language:English
English
Published: 2010
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/3606/1/24p%20RONNY%20NASRUN%20ADNAN.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/3606/2/RONNY%20NASRUN%20ADNAN%20WATERMARK.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/3606/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.uthm.eprints.3606
record_format eprints
spelling my.uthm.eprints.36062022-02-03T01:53:42Z http://eprints.uthm.edu.my/3606/ Penilaian pengurusan fasiliti di sekolah dasar negeri di Jakarta Adnan, Ronny Nasrun TS Manufactures Pendekatan baru pengurusan memerlukan peningkatan ke atas penyediaan pengurusan fasiliti di sekolah dasar negeri untuk memastikan sekolah - sekolah ini bersih, aman, dan lingkungan belajar yang sihat. Kajian memeriksa fungsi Pengurusan Fasiliti yang berhubungan dengan operasi harian dan pembaikan, memeriksa variabel-variabel dan faktor-faktor bangunan yang mempengaruhinya. Fasa pertama kajian berasaskan pendekatan kuantitatif dengan menilai pengurusan fasiliti pada sekolah dasar negeri di Jakarta. Alat kaji selidik di sini disebut Roda perkhidmatan/ Service-On-Wheels, dan data dikumpulkan dari 300 buah sekolah dasar negeri untuk menilai 24 jenis pengurusan fasiliti. Kajian mendapati hubungan antara penilaian pengurusan fasiliti dengan ciri-ciri bangunan atau faktor -faktor termasuk umur bangunan, keluasan, kondisi, jumlah pelajar, tidak berpengaruh terhadap penilaian pengurusan fasiliti. Kajian ini menggunakan beberapa metod analisis statistik termasuk regresi, korelasi dan histogram. Dalam fasa kedua berasaskan pendekatan kualitatif melibatkan kutipan data ke atas penyedia perkhidmatan iaitu 10 orang pegawai dinas pendidikan dasar DKI Jakarta menggunakan instrumen temu bual separa berstruktur. Melalui kajian ini didapati wujudnya keperluan untuk mengukur tahap kualiti perkhidmatan di dinas pendidikan dasar DKI Jakarta. 2010-01 Thesis NonPeerReviewed text en http://eprints.uthm.edu.my/3606/1/24p%20RONNY%20NASRUN%20ADNAN.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/3606/2/RONNY%20NASRUN%20ADNAN%20WATERMARK.pdf Adnan, Ronny Nasrun (2010) Penilaian pengurusan fasiliti di sekolah dasar negeri di Jakarta. Doctoral thesis, Universiti Tun Hussein Malaysia.
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
building UTHM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
content_source UTHM Institutional Repository
url_provider http://eprints.uthm.edu.my/
language English
English
topic TS Manufactures
spellingShingle TS Manufactures
Adnan, Ronny Nasrun
Penilaian pengurusan fasiliti di sekolah dasar negeri di Jakarta
description Pendekatan baru pengurusan memerlukan peningkatan ke atas penyediaan pengurusan fasiliti di sekolah dasar negeri untuk memastikan sekolah - sekolah ini bersih, aman, dan lingkungan belajar yang sihat. Kajian memeriksa fungsi Pengurusan Fasiliti yang berhubungan dengan operasi harian dan pembaikan, memeriksa variabel-variabel dan faktor-faktor bangunan yang mempengaruhinya. Fasa pertama kajian berasaskan pendekatan kuantitatif dengan menilai pengurusan fasiliti pada sekolah dasar negeri di Jakarta. Alat kaji selidik di sini disebut Roda perkhidmatan/ Service-On-Wheels, dan data dikumpulkan dari 300 buah sekolah dasar negeri untuk menilai 24 jenis pengurusan fasiliti. Kajian mendapati hubungan antara penilaian pengurusan fasiliti dengan ciri-ciri bangunan atau faktor -faktor termasuk umur bangunan, keluasan, kondisi, jumlah pelajar, tidak berpengaruh terhadap penilaian pengurusan fasiliti. Kajian ini menggunakan beberapa metod analisis statistik termasuk regresi, korelasi dan histogram. Dalam fasa kedua berasaskan pendekatan kualitatif melibatkan kutipan data ke atas penyedia perkhidmatan iaitu 10 orang pegawai dinas pendidikan dasar DKI Jakarta menggunakan instrumen temu bual separa berstruktur. Melalui kajian ini didapati wujudnya keperluan untuk mengukur tahap kualiti perkhidmatan di dinas pendidikan dasar DKI Jakarta.
format Thesis
author Adnan, Ronny Nasrun
author_facet Adnan, Ronny Nasrun
author_sort Adnan, Ronny Nasrun
title Penilaian pengurusan fasiliti di sekolah dasar negeri di Jakarta
title_short Penilaian pengurusan fasiliti di sekolah dasar negeri di Jakarta
title_full Penilaian pengurusan fasiliti di sekolah dasar negeri di Jakarta
title_fullStr Penilaian pengurusan fasiliti di sekolah dasar negeri di Jakarta
title_full_unstemmed Penilaian pengurusan fasiliti di sekolah dasar negeri di Jakarta
title_sort penilaian pengurusan fasiliti di sekolah dasar negeri di jakarta
publishDate 2010
url http://eprints.uthm.edu.my/3606/1/24p%20RONNY%20NASRUN%20ADNAN.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/3606/2/RONNY%20NASRUN%20ADNAN%20WATERMARK.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/3606/
_version_ 1738581144836767744
score 13.214268