Pembangunan Dan Keberkesanan Modul Perancahan Berstruktur Dalam Pembelajaran Berasaskan Projek Terhadap Pengetahuan Dan Kemahiran Bagi Projek Mesin Larik Pelajar Politeknik
Tujuan kajian adalah untuk membangun dan menilai keberkesanan modul perancahan berstruktur dalam pembelajaran berasaskan projek terhadap pengetahuan pengendalian mesin larik, kemahiran teknikal, kemahiran menyelesaikan masalah dan kemahiran mengorganisasi kerja bagi projek mesin larik pelajar pol...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2016
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/60380/1/tesis%20pembanggunan%20dan%20keberkesanan%20modul%20perancahan%20cut.pdf http://eprints.usm.my/60380/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my.usm.eprints.60380 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.usm.eprints.60380 http://eprints.usm.my/60380/ Pembangunan Dan Keberkesanan Modul Perancahan Berstruktur Dalam Pembelajaran Berasaskan Projek Terhadap Pengetahuan Dan Kemahiran Bagi Projek Mesin Larik Pelajar Politeknik Rubani, Siti Nur Kamariah L7-991 Education (General) Tujuan kajian adalah untuk membangun dan menilai keberkesanan modul perancahan berstruktur dalam pembelajaran berasaskan projek terhadap pengetahuan pengendalian mesin larik, kemahiran teknikal, kemahiran menyelesaikan masalah dan kemahiran mengorganisasi kerja bagi projek mesin larik pelajar politeknik. Reka bentuk kajian adalah gabungan kaedah kualitatif dan kaedah kuantitatif. Kaedah kualitatif digunakan untuk pembangunan modul perancahan berstruktur dalam pembelajaran berasaskan projek manakala kaedah kuantitatif digunakan untuk menilai keberkesanan modul perancahan berstruktur dalam pembelajaran berasaskan projek. Proses pembangunan modul perancahan berstruktur dalam pembelajaran berasaskan projek adalah menggunakan model ADDIE. Pembangunan modul perancahan berstruktur dalam pembelajaran berasaskan projek adalah berdasarkan kepada perancahan berstruktur oleh Vygotsky (1978) dan kaedah pembelajaran berasaskan projek oleh Buck Institute for Education (2013). 2016-03 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/60380/1/tesis%20pembanggunan%20dan%20keberkesanan%20modul%20perancahan%20cut.pdf Rubani, Siti Nur Kamariah (2016) Pembangunan Dan Keberkesanan Modul Perancahan Berstruktur Dalam Pembelajaran Berasaskan Projek Terhadap Pengetahuan Dan Kemahiran Bagi Projek Mesin Larik Pelajar Politeknik. PhD thesis, Universiti Sains Malaysia. |
institution |
Universiti Sains Malaysia |
building |
Hamzah Sendut Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Sains Malaysia |
content_source |
USM Institutional Repository |
url_provider |
http://eprints.usm.my/ |
language |
English |
topic |
L7-991 Education (General) |
spellingShingle |
L7-991 Education (General) Rubani, Siti Nur Kamariah Pembangunan Dan Keberkesanan Modul Perancahan Berstruktur Dalam Pembelajaran Berasaskan Projek Terhadap Pengetahuan Dan Kemahiran Bagi Projek Mesin Larik Pelajar Politeknik |
description |
Tujuan kajian adalah untuk membangun dan menilai keberkesanan modul
perancahan berstruktur dalam pembelajaran berasaskan projek terhadap pengetahuan
pengendalian mesin larik, kemahiran teknikal, kemahiran menyelesaikan masalah
dan kemahiran mengorganisasi kerja bagi projek mesin larik pelajar politeknik. Reka
bentuk kajian adalah gabungan kaedah kualitatif dan kaedah kuantitatif. Kaedah
kualitatif digunakan untuk pembangunan modul perancahan berstruktur dalam
pembelajaran berasaskan projek manakala kaedah kuantitatif digunakan untuk
menilai keberkesanan modul perancahan berstruktur dalam pembelajaran berasaskan
projek. Proses pembangunan modul perancahan berstruktur dalam pembelajaran
berasaskan projek adalah menggunakan model ADDIE. Pembangunan modul
perancahan berstruktur dalam pembelajaran berasaskan projek adalah berdasarkan
kepada perancahan berstruktur oleh Vygotsky (1978) dan kaedah pembelajaran
berasaskan projek oleh Buck Institute for Education (2013). |
format |
Thesis |
author |
Rubani, Siti Nur Kamariah |
author_facet |
Rubani, Siti Nur Kamariah |
author_sort |
Rubani, Siti Nur Kamariah |
title |
Pembangunan Dan Keberkesanan
Modul Perancahan Berstruktur
Dalam Pembelajaran Berasaskan
Projek Terhadap Pengetahuan Dan
Kemahiran Bagi Projek Mesin Larik
Pelajar Politeknik |
title_short |
Pembangunan Dan Keberkesanan
Modul Perancahan Berstruktur
Dalam Pembelajaran Berasaskan
Projek Terhadap Pengetahuan Dan
Kemahiran Bagi Projek Mesin Larik
Pelajar Politeknik |
title_full |
Pembangunan Dan Keberkesanan
Modul Perancahan Berstruktur
Dalam Pembelajaran Berasaskan
Projek Terhadap Pengetahuan Dan
Kemahiran Bagi Projek Mesin Larik
Pelajar Politeknik |
title_fullStr |
Pembangunan Dan Keberkesanan
Modul Perancahan Berstruktur
Dalam Pembelajaran Berasaskan
Projek Terhadap Pengetahuan Dan
Kemahiran Bagi Projek Mesin Larik
Pelajar Politeknik |
title_full_unstemmed |
Pembangunan Dan Keberkesanan
Modul Perancahan Berstruktur
Dalam Pembelajaran Berasaskan
Projek Terhadap Pengetahuan Dan
Kemahiran Bagi Projek Mesin Larik
Pelajar Politeknik |
title_sort |
pembangunan dan keberkesanan
modul perancahan berstruktur
dalam pembelajaran berasaskan
projek terhadap pengetahuan dan
kemahiran bagi projek mesin larik
pelajar politeknik |
publishDate |
2016 |
url |
http://eprints.usm.my/60380/1/tesis%20pembanggunan%20dan%20keberkesanan%20modul%20perancahan%20cut.pdf http://eprints.usm.my/60380/ |
_version_ |
1797907860146880512 |
score |
13.15806 |