Determining The Reliability And Validity Of The Adapted Wechsler Intelligence Scale-Fourth Edition (WISC-IV) For Libyan Children And Adolescents
Kajian ini bertujuan untuk menterjemahkan dan mengadaptasikan Skala Kecerdasan Wechsler bagi Kanak-Kanak-Edisi Keempat (WISC-IV; Wechsler et al., 2004) di Libya. Sampel terdiri daripada 210 orang peserta yang berumur dalam lingkungan 6 hingga 15 tahun (umur 6-7: n = 42; umur 8-9: n = 42; umur 10-11:...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2017
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/38850/1/Determining_the_reliability_and_validity_of_the_adapted_Wechsler_intelligence_scale_fourth_edition_WISC_IV_for_Libyan_children_and_adolescents..pdf http://eprints.usm.my/38850/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Kajian ini bertujuan untuk menterjemahkan dan mengadaptasikan Skala Kecerdasan Wechsler bagi Kanak-Kanak-Edisi Keempat (WISC-IV; Wechsler et al., 2004) di Libya. Sampel terdiri daripada 210 orang peserta yang berumur dalam lingkungan 6 hingga 15 tahun (umur 6-7: n = 42; umur 8-9: n = 42; umur 10-11: n = 42; umur 12-13: n = 42; umur 14-15: n = 42)
The present study aimed to translate and adapt the Wechsler Intelligence Scale for Children–Fourth Edition (WISC-IV; Wechsler et al., 2004) in Libya. The sample consisted of 210 Libyan children and adolescents aged 6 to 15 years (age 6-7: n = 42; age 8-9: n = 42; age 10-11: n = 42; age 12-13: n = 42; age 14-15: n = 42)
|
---|