The Learning Approach Of Pre University Students And Its Relationship With Their Performance In Mendelian Genetics

Semakin ramai ahli pendidik serta pengkaji menganjur penggunaan secara meluas pelbagai strategi kognitif serta metakognitif dalam usaha untuk meningkatkan pembelajaran dan pemikiran pelajar. Efikasi pembelajaran pelajar sebahagiannya ditentukan oleh kebolehan mereka dalam menangani tuntutan kogni...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Syed Idros, Sharifah Norhaidah, Abdul Rahim, Mardiana
Format: Article
Language:English
Published: Penerbit Universiti Sains Malaysia 2004
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/34220/1/Jilid_19_Artikel_05.pdf
http://eprints.usm.my/34220/
http://apjee.usm.my/JPP_19_2004/Jilid%2019%20Artikel%2005.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.usm.eprints.34220
record_format eprints
spelling my.usm.eprints.34220 http://eprints.usm.my/34220/ The Learning Approach Of Pre University Students And Its Relationship With Their Performance In Mendelian Genetics Syed Idros, Sharifah Norhaidah Abdul Rahim, Mardiana LB2300 Higher Education Semakin ramai ahli pendidik serta pengkaji menganjur penggunaan secara meluas pelbagai strategi kognitif serta metakognitif dalam usaha untuk meningkatkan pembelajaran dan pemikiran pelajar. Efikasi pembelajaran pelajar sebahagiannya ditentukan oleh kebolehan mereka dalam menangani tuntutan kognitif serta konteks pembelajaran (Shuell 1986; Snowman 1986). Pelajar-pelajar yang boleh mengenal pasti secara jelas gol pembelajaran mereka lebih berkebolehan untuk mencapai kejayaan dan juga lebih berupaya untuk memantau kemajuan sendiri, dan dengan ini menjadi lebih berefikasi jika dibandingkan dengan rakan mereka yang tiada kebolehan tersebut. Penerbit Universiti Sains Malaysia 2004 Article PeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/34220/1/Jilid_19_Artikel_05.pdf Syed Idros, Sharifah Norhaidah and Abdul Rahim, Mardiana (2004) The Learning Approach Of Pre University Students And Its Relationship With Their Performance In Mendelian Genetics. The Asia Pacific Journal of Educators and Education (formerly known as Journal of Educators and Education), 19 (1). pp. 1-13. ISSN 2289-9057 http://apjee.usm.my/JPP_19_2004/Jilid%2019%20Artikel%2005.pdf
institution Universiti Sains Malaysia
building Hamzah Sendut Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Sains Malaysia
content_source USM Institutional Repository
url_provider http://eprints.usm.my/
language English
topic LB2300 Higher Education
spellingShingle LB2300 Higher Education
Syed Idros, Sharifah Norhaidah
Abdul Rahim, Mardiana
The Learning Approach Of Pre University Students And Its Relationship With Their Performance In Mendelian Genetics
description Semakin ramai ahli pendidik serta pengkaji menganjur penggunaan secara meluas pelbagai strategi kognitif serta metakognitif dalam usaha untuk meningkatkan pembelajaran dan pemikiran pelajar. Efikasi pembelajaran pelajar sebahagiannya ditentukan oleh kebolehan mereka dalam menangani tuntutan kognitif serta konteks pembelajaran (Shuell 1986; Snowman 1986). Pelajar-pelajar yang boleh mengenal pasti secara jelas gol pembelajaran mereka lebih berkebolehan untuk mencapai kejayaan dan juga lebih berupaya untuk memantau kemajuan sendiri, dan dengan ini menjadi lebih berefikasi jika dibandingkan dengan rakan mereka yang tiada kebolehan tersebut.
format Article
author Syed Idros, Sharifah Norhaidah
Abdul Rahim, Mardiana
author_facet Syed Idros, Sharifah Norhaidah
Abdul Rahim, Mardiana
author_sort Syed Idros, Sharifah Norhaidah
title The Learning Approach Of Pre University Students And Its Relationship With Their Performance In Mendelian Genetics
title_short The Learning Approach Of Pre University Students And Its Relationship With Their Performance In Mendelian Genetics
title_full The Learning Approach Of Pre University Students And Its Relationship With Their Performance In Mendelian Genetics
title_fullStr The Learning Approach Of Pre University Students And Its Relationship With Their Performance In Mendelian Genetics
title_full_unstemmed The Learning Approach Of Pre University Students And Its Relationship With Their Performance In Mendelian Genetics
title_sort learning approach of pre university students and its relationship with their performance in mendelian genetics
publisher Penerbit Universiti Sains Malaysia
publishDate 2004
url http://eprints.usm.my/34220/1/Jilid_19_Artikel_05.pdf
http://eprints.usm.my/34220/
http://apjee.usm.my/JPP_19_2004/Jilid%2019%20Artikel%2005.pdf
_version_ 1643708144780574720
score 13.160551