Pembelajaran Sejarah Di Institusi Pengajian Tinggi
Bilangan pelajar yang bermajor dan berminor dalam Sejarah di peringkat pengajian tinggi kian meningkat tahun demi tahun. Ramai di antara mereka masih terbawa bawa dengan cara pentbelajaran sejarah di peringkat sekolah, yang menekankan pembelajaran dan jawapan kepada soalan-soalan sejarah secara s...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Sains Malaysia
1989
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/33741/1/Jilid_10_Artikel_02.pdf http://eprints.usm.my/33741/ http://apjee.usm.my/JPP_10_1989/Jilid%2010%20Artikel%2002.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Bilangan pelajar yang bermajor dan berminor dalam Sejarah di peringkat
pengajian tinggi kian meningkat tahun demi tahun. Ramai di antara mereka masih terbawa
bawa dengan cara pentbelajaran sejarah di peringkat sekolah, yang menekankan pembelajaran
dan jawapan kepada soalan-soalan sejarah secara streotype. Mereka masih mengharapkan
supaya pensyarah-pensyarah menyuapkan segala-segalanya termasuklah nota-nota kuliah.
Mereka masih terpengaruh dengan orientasi peperiksaan di sekolah-sekolah, iaitu
mengenalpasti soalan- soalan yang popular dan menyediakan jawapan-jawapan yang khusus |
---|