Persepsi Guru Terhadap Keperluan Pelajar Dan Keupayaan Mengajar Kemahiran Keusahawanan dalam Mata Pelajaran Elektif Vokasional dan Teknologi

Kajian ini bertujuan untuk mendapatkan persepsi guru-guru mengenai kemahiran-kemahiran keusahawanan yang di perlukan oleh pelajar dan keupayaan guru-guru tersebut mengajar kemahi ran keusahawanan Suatu soal selidik yang menyenaraikan 40 kemahiran keusahawanan telah digunakan sebagai instrumen k...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Musa Kamal, Sri Hayati
Format: Project Paper Report
Language:English
Malay
Published: 1996
Online Access:http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/8949/1/FPP_1996_10_A.pdf
http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/8949/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Kajian ini bertujuan untuk mendapatkan persepsi guru-guru mengenai kemahiran-kemahiran keusahawanan yang di perlukan oleh pelajar dan keupayaan guru-guru tersebut mengajar kemahi ran keusahawanan Suatu soal selidik yang menyenaraikan 40 kemahiran keusahawanan telah digunakan sebagai instrumen kajian. Populasi kajian ini adalah terdiri daripada guru-guru yang mengajar mata pelajaran elektif (Perdagangan, Sains Pertanian, Lukisan Kejuruteraan, Rekacipta dan Ekonomi Rumah Tangga) di peringkat menengah atas di seluruh negeri Perak. Soal selidik telah dihantarkan kepada kesemua 275 orang guru di dalam populasi. Seramai 167 orang responden telah memberi maklumbalas dan digunakan sebagai sampel bagi kajian ini.