Scaffolding melalui pembelajaran berasaskan projek terhadap perubahan pencapaian murid: kajian dalam mata pelajaran prinsip perakaunan
Pembelajaran Berasaskan Projek (PBP) merupakan antara strategi pengajaran dan pembelajaran yang seringkali diberikan penekanan dalam sesi pengajaran dan pemudahcaraan (PdPc) di sekolah. Bersesuaian dengan transformasi pendidikan negara, melalui pelaksanaan Kurikulum Standard Sekolah Menengah (KSSM),...
Saved in:
Main Authors: | Jamaluddin, Nor Sa'adah, Abdul Kadir, Suhaida, Abdullah, Arnida, Alias, Siti Noormi |
---|---|
Format: | Conference or Workshop Item |
Language: | English |
Published: |
Fakulti Pengajian Kontemporari Islam, Universiti Sultan Zainal Abidin
2018
|
Online Access: | http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/66687/1/MEDC%202018-1.pdf http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/66687/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Pemerkasaan kemahiran berfikir aras tinggi murid perakaunan melalui pembelajaran berasaskan projek dengan scaffolding
by: Jamaluddin, Nor Sa'adah, et al.
Published: (2018) -
Perubahan pencapaian mata pelajaran Teknologi Maklumat dan Komunikasi
melalui pembelajaran berasaskan projek dengan scaffolding
by: Faridah Salam,, et al.
Published: (2015) -
Kesan pelaksanaan pembelajaran berasaskan masalah terhadap pemikiran kritis dan pencapaian pelajar dalam mata pelajaran prinsip perakaunan
by: Siti Faridah Shafii
Published: (2018) -
Perlaksanaan penilaian berasaskan sekolah (PBS) bagi mata pelajaran prinsip perakaunan: satu kajian delphi
by: Wan Mohd Helmi Wan Hanafi
Published: (2012) -
Sumbangan input-persekitaran terhadap pencapaian mata pelajaran Prinsip Perakaunan di Pantai Barat Sabah
by: Hee Pit Kuan,
Published: (2014)