Tingkah laku, emosi, dan kognitif murid sebagai faktor peramal pencapaian akademik
Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti tiga dimensi penglibatan iaitu tingkah laku, emosi dan kognitif yang boleh menjadi peramal terbaik bagi pencapaian murid dalam bidang katering. Disamping itu kajian juga bertujuan mengkaji hubungan antara penglibatan dengan pencapaian. Penglibatan dikaitka...
Saved in:
Main Authors: | Yusuf, Nor Yuzie, Abu, Rosini, Md Yunus, Aida Suraya |
---|---|
Format: | Article |
Published: |
Centre for Languages and Human Development, Universiti Teknikal Malaysia
2014
|
Online Access: | http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/35856/ http://jhcd.utem.edu.my/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=136&Itemid=80 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Kepintaran emosi sebagai faktor peramal pencapaian akademik pelajar IPTA:
implikasi terhadap kebolehpasaran
by: Noriah Mohd. Ishak,, et al.
Published: (2008) -
Pengaruh Faktor Kecerdasan Emosi dan Spiritual Serta Faktor Sosial Terhadap Strategi Kognitif Regulasi Kendiri Emosi dan Tingkah Laku Sosial Remaja
by: Zakaria, Norhayati
Published: (2011) -
Emosi, tingkah laku dan kognitif bapa yang mempunyai anak yang menghidapi kanser
by: Nurhafidzah, Binti Abu Samah.
Published: (2007) -
Sumbangan Peramal Kognitif Dan Bukan Kognitif Terhadap
Pencapaian Akademik Dalam Kalangan Pelajar Di Sebuah
Institusi Pengajian Tinggi Awam
by: Syed Ahmad , Sharifah Aminah
Published: (2009) -
Abai kecerdasan emosi jejas pencapaian akademik murid lelaki
by: Noradilah, Md Nordin
Published: (2022)