Amalan Pengurusan Kualiti Menyeluruh (TQM) dan Kejayaannya: Satu Kajian Kes di Ibu Pejabat Penjara Malaysia
Setelah l ebih lima tahun konsep pengurusan kualiti ini diperkenalkan, khususnya di Ibu Pejabat Penjara Malaysia masih belum terdapat kajian secara saintifik dijalankan untuk mengukur prestasi pelaksanaannya. Objektif kajian ini ialah: (1) menentukan tahap pelaksanaan TQM berdasarkan amalan eleme...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Project Paper Report |
Language: | English Malay |
Published: |
1998
|
Subjects: | |
Online Access: | http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/10796/1/FPP_1998_92.pdf http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/10796/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Setelah l ebih lima tahun konsep pengurusan kualiti ini diperkenalkan,
khususnya di Ibu Pejabat Penjara Malaysia masih belum terdapat kajian secara
saintifik dijalankan untuk mengukur prestasi pelaksanaannya. Objektif kajian ini ialah:
(1) menentukan tahap pelaksanaan TQM berdasarkan amalan elemen-elemen penting
yang menyokong TQM; (2) menentukan tahap kejayaan pelaksanaan TQM
berdasarkan peningkatan di dalam kepuasan pelanggan, kepuasan kerja, dan
produktiviti; (3) menentukan perbezaan penilaian pegawai mengikut kumpulan
perkhidmatan terhadap tahap amalan program TQM; (4) menentukan p erbezaan
penilaian pegawai mengikut kumpulan perkhidmatan terhadap tahap kejayaan TQM; |
---|