Penjenamaan Produk Buah Pala Kajian Kes :Syarikat Sheng Hiang
Buah pala merupakan produk tempatan tradisional Penang, Malaysia. Penjenamaan merupakan satu proses menukarkan satu produk dan syarikat menjadi satu jenama. Penjenamaan membantu dalam memberi penjelasan atau berkomunikasi dengan pengguna tentang produk atau servis yang ditawarkan oleh sesebuah syari...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Final Year Project Report |
Language: | English |
Published: |
Universiti Malaysia Sarawak, UNIMAS
2007
|
Subjects: | |
Online Access: | http://ir.unimas.my/id/eprint/7536/3/LIM%20SIOK%20SYAN.pdf http://ir.unimas.my/id/eprint/7536/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my.unimas.ir.7536 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.unimas.ir.75362024-01-02T07:22:57Z http://ir.unimas.my/id/eprint/7536/ Penjenamaan Produk Buah Pala Kajian Kes :Syarikat Sheng Hiang Lim, Siok Syan H Social Sciences (General) HF Commerce Buah pala merupakan produk tempatan tradisional Penang, Malaysia. Penjenamaan merupakan satu proses menukarkan satu produk dan syarikat menjadi satu jenama. Penjenamaan membantu dalam memberi penjelasan atau berkomunikasi dengan pengguna tentang produk atau servis yang ditawarkan oleh sesebuah syarikat. Kajian ini dibuat untuk mewujudkan satu jenama baru dan identiti baru produk buah pala Syarikat Sheng Hiang. Penjenamaan baru ini adalah untuk memperkenalkan produk buah pala kepada orang ramai dan mewujudkan satu identiti yang lebih baik yang dapat menyakinkan pengguna. Selain itu, kempen periklanan dan promosi akan dijalankan dalam usaha membangun dan memperkenalkan jenama baru “Richmeg”. “Richmeg” adalah penjenamaan baru bagi produk buah pala syarikat Sheng Hiang dan ia adalah kombinasi perkataan “rich” dengan “nutmeg” yang membawa makna buah pala kaya dengan pelbagai vitamin dan nutrisi. Konsep yang digunakan dalam periklanan adalah keseronokan, keceriaan dan meriah. Konsep ini digunakan berpadanan dengan sasaran pengguna pengkaji iaitu golongan muda. Universiti Malaysia Sarawak, UNIMAS 2007 Final Year Project Report NonPeerReviewed text en http://ir.unimas.my/id/eprint/7536/3/LIM%20SIOK%20SYAN.pdf Lim, Siok Syan (2007) Penjenamaan Produk Buah Pala Kajian Kes :Syarikat Sheng Hiang. [Final Year Project Report] (Unpublished) |
institution |
Universiti Malaysia Sarawak |
building |
Centre for Academic Information Services (CAIS) |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Malaysia Sarawak |
content_source |
UNIMAS Institutional Repository |
url_provider |
http://ir.unimas.my/ |
language |
English |
topic |
H Social Sciences (General) HF Commerce |
spellingShingle |
H Social Sciences (General) HF Commerce Lim, Siok Syan Penjenamaan Produk Buah Pala Kajian Kes :Syarikat Sheng Hiang |
description |
Buah pala merupakan produk tempatan tradisional Penang, Malaysia. Penjenamaan merupakan satu proses menukarkan satu produk dan syarikat menjadi satu jenama. Penjenamaan membantu dalam memberi penjelasan atau berkomunikasi dengan pengguna tentang produk atau servis yang ditawarkan oleh sesebuah syarikat. Kajian ini dibuat untuk mewujudkan satu jenama baru dan identiti baru produk buah pala Syarikat Sheng Hiang. Penjenamaan baru ini adalah untuk memperkenalkan produk buah pala kepada orang ramai dan mewujudkan satu identiti yang lebih baik yang dapat menyakinkan pengguna. Selain itu, kempen periklanan dan promosi akan dijalankan dalam usaha membangun dan
memperkenalkan jenama baru “Richmeg”. “Richmeg” adalah penjenamaan baru bagi produk buah pala syarikat Sheng Hiang dan ia adalah kombinasi perkataan “rich” dengan “nutmeg”
yang membawa makna buah pala kaya dengan pelbagai vitamin dan nutrisi. Konsep yang digunakan dalam periklanan adalah keseronokan, keceriaan dan meriah. Konsep ini digunakan berpadanan dengan sasaran pengguna pengkaji iaitu golongan muda. |
format |
Final Year Project Report |
author |
Lim, Siok Syan |
author_facet |
Lim, Siok Syan |
author_sort |
Lim, Siok Syan |
title |
Penjenamaan Produk Buah Pala Kajian Kes :Syarikat Sheng Hiang |
title_short |
Penjenamaan Produk Buah Pala Kajian Kes :Syarikat Sheng Hiang |
title_full |
Penjenamaan Produk Buah Pala Kajian Kes :Syarikat Sheng Hiang |
title_fullStr |
Penjenamaan Produk Buah Pala Kajian Kes :Syarikat Sheng Hiang |
title_full_unstemmed |
Penjenamaan Produk Buah Pala Kajian Kes :Syarikat Sheng Hiang |
title_sort |
penjenamaan produk buah pala kajian kes :syarikat sheng hiang |
publisher |
Universiti Malaysia Sarawak, UNIMAS |
publishDate |
2007 |
url |
http://ir.unimas.my/id/eprint/7536/3/LIM%20SIOK%20SYAN.pdf http://ir.unimas.my/id/eprint/7536/ |
_version_ |
1787140467891109888 |
score |
13.209306 |