Penjenamaan Produk Buah Pala Kajian Kes :Syarikat Sheng Hiang

Buah pala merupakan produk tempatan tradisional Penang, Malaysia. Penjenamaan merupakan satu proses menukarkan satu produk dan syarikat menjadi satu jenama. Penjenamaan membantu dalam memberi penjelasan atau berkomunikasi dengan pengguna tentang produk atau servis yang ditawarkan oleh sesebuah syari...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Lim, Siok Syan
Format: Final Year Project Report
Language:English
Published: Universiti Malaysia Sarawak, UNIMAS 2007
Subjects:
Online Access:http://ir.unimas.my/id/eprint/7536/3/LIM%20SIOK%20SYAN.pdf
http://ir.unimas.my/id/eprint/7536/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Buah pala merupakan produk tempatan tradisional Penang, Malaysia. Penjenamaan merupakan satu proses menukarkan satu produk dan syarikat menjadi satu jenama. Penjenamaan membantu dalam memberi penjelasan atau berkomunikasi dengan pengguna tentang produk atau servis yang ditawarkan oleh sesebuah syarikat. Kajian ini dibuat untuk mewujudkan satu jenama baru dan identiti baru produk buah pala Syarikat Sheng Hiang. Penjenamaan baru ini adalah untuk memperkenalkan produk buah pala kepada orang ramai dan mewujudkan satu identiti yang lebih baik yang dapat menyakinkan pengguna. Selain itu, kempen periklanan dan promosi akan dijalankan dalam usaha membangun dan memperkenalkan jenama baru “Richmeg”. “Richmeg” adalah penjenamaan baru bagi produk buah pala syarikat Sheng Hiang dan ia adalah kombinasi perkataan “rich” dengan “nutmeg” yang membawa makna buah pala kaya dengan pelbagai vitamin dan nutrisi. Konsep yang digunakan dalam periklanan adalah keseronokan, keceriaan dan meriah. Konsep ini digunakan berpadanan dengan sasaran pengguna pengkaji iaitu golongan muda.