Pandangan Masyarakat Terhadap Imej Destinasi Yang Melambangkan Sibu

Kajian tentang imej destinasi sering menjadi fokus dalam bidang penulisan pelancongan sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Ini kerana imej destinasi memainkan peranan penting dalam memasarkan sesebuah destinasi dan menunjukkan keunikan sesebuah destinasi. Kajian ini akan menjelaskan den...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Shaik Azahar, Shaik Hussain, Olivia Erina, Petrus
Format: Article
Language:English
Published: Penerbit Universiti Sultan Zainal Abidin 2022
Subjects:
Online Access:http://ir.unimas.my/id/eprint/38475/1/PANDANGAN%20MASYARAKATTERHADAP%20IMEJ.pdf
http://ir.unimas.my/id/eprint/38475/
https://journal.unisza.edu.my/apj/index.php/apj/article/view/289
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.unimas.ir.38475
record_format eprints
spelling my.unimas.ir.384752022-05-06T06:49:16Z http://ir.unimas.my/id/eprint/38475/ Pandangan Masyarakat Terhadap Imej Destinasi Yang Melambangkan Sibu Shaik Azahar, Shaik Hussain Olivia Erina, Petrus H Social Sciences (General) Kajian tentang imej destinasi sering menjadi fokus dalam bidang penulisan pelancongan sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Ini kerana imej destinasi memainkan peranan penting dalam memasarkan sesebuah destinasi dan menunjukkan keunikan sesebuah destinasi. Kajian ini akan menjelaskan dengan lebih terperinci berkenaan dengan imej destinasi pada masyarakat penduduk di Sibu. Kajian ini bertujuan untuk mengenal pastiimej destinasi Sibu dan menganalisis faktor yang mempengaruhi gambaran imej destinasi Sibu dalam kalangan masyarakat di Sibu.Pengkaji menggunakan kaedah kuantitatifdengan mengedarkan 384 borang soal selidik kepada responden. Melalui kajian ini, pengkaji mendapati bahawa imej makanan merupakan pilihan majoriti masyarakat Sibu berkenaan dengan imej destinasi yang melambangkan Sibu. Kajian ini akan menyumbang kepada kepentingan praktikal yang perlu dilakukan oleh pihak pengurusan. Penerbit Universiti Sultan Zainal Abidin 2022 Article PeerReviewed text en http://ir.unimas.my/id/eprint/38475/1/PANDANGAN%20MASYARAKATTERHADAP%20IMEJ.pdf Shaik Azahar, Shaik Hussain and Olivia Erina, Petrus (2022) Pandangan Masyarakat Terhadap Imej Destinasi Yang Melambangkan Sibu. Asian People Journal, 5 (1). pp. 42-52. ISSN 2600-8971 https://journal.unisza.edu.my/apj/index.php/apj/article/view/289 10.37231/apj.2022.4.1.289
institution Universiti Malaysia Sarawak
building Centre for Academic Information Services (CAIS)
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Malaysia Sarawak
content_source UNIMAS Institutional Repository
url_provider http://ir.unimas.my/
language English
topic H Social Sciences (General)
spellingShingle H Social Sciences (General)
Shaik Azahar, Shaik Hussain
Olivia Erina, Petrus
Pandangan Masyarakat Terhadap Imej Destinasi Yang Melambangkan Sibu
description Kajian tentang imej destinasi sering menjadi fokus dalam bidang penulisan pelancongan sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Ini kerana imej destinasi memainkan peranan penting dalam memasarkan sesebuah destinasi dan menunjukkan keunikan sesebuah destinasi. Kajian ini akan menjelaskan dengan lebih terperinci berkenaan dengan imej destinasi pada masyarakat penduduk di Sibu. Kajian ini bertujuan untuk mengenal pastiimej destinasi Sibu dan menganalisis faktor yang mempengaruhi gambaran imej destinasi Sibu dalam kalangan masyarakat di Sibu.Pengkaji menggunakan kaedah kuantitatifdengan mengedarkan 384 borang soal selidik kepada responden. Melalui kajian ini, pengkaji mendapati bahawa imej makanan merupakan pilihan majoriti masyarakat Sibu berkenaan dengan imej destinasi yang melambangkan Sibu. Kajian ini akan menyumbang kepada kepentingan praktikal yang perlu dilakukan oleh pihak pengurusan.
format Article
author Shaik Azahar, Shaik Hussain
Olivia Erina, Petrus
author_facet Shaik Azahar, Shaik Hussain
Olivia Erina, Petrus
author_sort Shaik Azahar, Shaik Hussain
title Pandangan Masyarakat Terhadap Imej Destinasi Yang Melambangkan Sibu
title_short Pandangan Masyarakat Terhadap Imej Destinasi Yang Melambangkan Sibu
title_full Pandangan Masyarakat Terhadap Imej Destinasi Yang Melambangkan Sibu
title_fullStr Pandangan Masyarakat Terhadap Imej Destinasi Yang Melambangkan Sibu
title_full_unstemmed Pandangan Masyarakat Terhadap Imej Destinasi Yang Melambangkan Sibu
title_sort pandangan masyarakat terhadap imej destinasi yang melambangkan sibu
publisher Penerbit Universiti Sultan Zainal Abidin
publishDate 2022
url http://ir.unimas.my/id/eprint/38475/1/PANDANGAN%20MASYARAKATTERHADAP%20IMEJ.pdf
http://ir.unimas.my/id/eprint/38475/
https://journal.unisza.edu.my/apj/index.php/apj/article/view/289
_version_ 1732948970042294272
score 13.164666