Kajian keberkesanan produk Hello Kitty sehingga menjadi 'Cult Brand'

Hello Kitty merupakan sebuah jenama karakter terkenal yang berasal dari Jepun. Turczyn (2005) dalam artikel 'What Is This Thing Called Hello Kitty' menerangkan bahawa Hello Kitty adalah suci dan ringkas, ia direkabentuk untuk membuat kanak-kanak berasa gembira dan ia merupakan kejayaan ya...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Noorhaslina, binti Senin.
Format: Final Year Project Report
Language:English
Published: Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS) 2006
Subjects:
Online Access:http://ir.unimas.my/id/eprint/19910/9/Kajian%20keberkesanan%20produk%20Hello%20Kitty%20%28fulltext%29.pdf
http://ir.unimas.my/id/eprint/19910/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my.unimas.ir.19910
record_format eprints
spelling my.unimas.ir.199102023-11-21T09:16:10Z http://ir.unimas.my/id/eprint/19910/ Kajian keberkesanan produk Hello Kitty sehingga menjadi 'Cult Brand' Noorhaslina, binti Senin. HD Industries. Land use. Labor Hello Kitty merupakan sebuah jenama karakter terkenal yang berasal dari Jepun. Turczyn (2005) dalam artikel 'What Is This Thing Called Hello Kitty' menerangkan bahawa Hello Kitty adalah suci dan ringkas, ia direkabentuk untuk membuat kanak-kanak berasa gembira dan ia merupakan kejayaan yang luar biasa. Maka, projek ini merupakan sebuah kajian keberkesanan promosi produk Hello Kitty sehingga menjadi cult brand. Kajian ini dijalankan dengan tujuan untuk mengenal pasti strategi promosi Hello Kitty yang menjurus kepada kejayaan jenama tersebut sehingga menjadi cult brand. Selain itu, kajian turut membabitkan analisa ke atas jenama Hello Kitty dengan tujuan untuk memahami jenama tersebut dengan lebih lanjut. Kedua-dua kaedah kualitatif dan kuantitatif digunakan dalam menjalankan kajian ini. Teknik utama yang digunakan adalah temuramah dan borang soal selidik. Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS) 2006 Final Year Project Report NonPeerReviewed text en http://ir.unimas.my/id/eprint/19910/9/Kajian%20keberkesanan%20produk%20Hello%20Kitty%20%28fulltext%29.pdf Noorhaslina, binti Senin. (2006) Kajian keberkesanan produk Hello Kitty sehingga menjadi 'Cult Brand'. [Final Year Project Report] (Unpublished)
institution Universiti Malaysia Sarawak
building Centre for Academic Information Services (CAIS)
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Malaysia Sarawak
content_source UNIMAS Institutional Repository
url_provider http://ir.unimas.my/
language English
topic HD Industries. Land use. Labor
spellingShingle HD Industries. Land use. Labor
Noorhaslina, binti Senin.
Kajian keberkesanan produk Hello Kitty sehingga menjadi 'Cult Brand'
description Hello Kitty merupakan sebuah jenama karakter terkenal yang berasal dari Jepun. Turczyn (2005) dalam artikel 'What Is This Thing Called Hello Kitty' menerangkan bahawa Hello Kitty adalah suci dan ringkas, ia direkabentuk untuk membuat kanak-kanak berasa gembira dan ia merupakan kejayaan yang luar biasa. Maka, projek ini merupakan sebuah kajian keberkesanan promosi produk Hello Kitty sehingga menjadi cult brand. Kajian ini dijalankan dengan tujuan untuk mengenal pasti strategi promosi Hello Kitty yang menjurus kepada kejayaan jenama tersebut sehingga menjadi cult brand. Selain itu, kajian turut membabitkan analisa ke atas jenama Hello Kitty dengan tujuan untuk memahami jenama tersebut dengan lebih lanjut. Kedua-dua kaedah kualitatif dan kuantitatif digunakan dalam menjalankan kajian ini. Teknik utama yang digunakan adalah temuramah dan borang soal selidik.
format Final Year Project Report
author Noorhaslina, binti Senin.
author_facet Noorhaslina, binti Senin.
author_sort Noorhaslina, binti Senin.
title Kajian keberkesanan produk Hello Kitty sehingga menjadi 'Cult Brand'
title_short Kajian keberkesanan produk Hello Kitty sehingga menjadi 'Cult Brand'
title_full Kajian keberkesanan produk Hello Kitty sehingga menjadi 'Cult Brand'
title_fullStr Kajian keberkesanan produk Hello Kitty sehingga menjadi 'Cult Brand'
title_full_unstemmed Kajian keberkesanan produk Hello Kitty sehingga menjadi 'Cult Brand'
title_sort kajian keberkesanan produk hello kitty sehingga menjadi 'cult brand'
publisher Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS)
publishDate 2006
url http://ir.unimas.my/id/eprint/19910/9/Kajian%20keberkesanan%20produk%20Hello%20Kitty%20%28fulltext%29.pdf
http://ir.unimas.my/id/eprint/19910/
_version_ 1783883496279769088
score 13.160551