Pelan tindakan Kerangka kerja strategik CRM-i : Satu kajian kes di pusat pembangunan dan penyelidikan
The Second International Conference on the Roles of Humanities and Social Science in Engineering (ICoHSE 2010) organized by Universiti Malaysia Perlis (UniMAP), 12th - 14th November 2010 at Bayview Beach Resort, Penang, Malaysia.
Saved in:
Main Authors: | , , |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Working Paper |
Language: | other |
Published: |
Universiti Malaysia Perlis (UniMAP)
2011
|
Subjects: | |
Online Access: | http://dspace.unimap.edu.my/xmlui/handle/123456789/11610 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my.unimap-11610 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
my.unimap-116102011-04-14T01:39:46Z Pelan tindakan Kerangka kerja strategik CRM-i : Satu kajian kes di pusat pembangunan dan penyelidikan Nor Hapiza, Mohd Ariffin, Dr. Abd Razak, Hamdan, Prof. Dr. Khairuddin, Omar, Prof. Dr. hapiza@tmsk.uitm.edu.my arh@ftsm.ukm.my ko@ftsm.ukm.my International Conference on the Roles of Humanities and Social Science in Engineering (ICoHSE 2010) Pengajian tinggi Penyelidikan dan pembangunan Kerangka kerja strategik CRM-i Pengurusan The Second International Conference on the Roles of Humanities and Social Science in Engineering (ICoHSE 2010) organized by Universiti Malaysia Perlis (UniMAP), 12th - 14th November 2010 at Bayview Beach Resort, Penang, Malaysia. Institusi Pengajian Tinggi (IPT) memerlukan satu mekanisme yang memberi kelebihan daya saing di dalam menguruskan pelanggan mereka seperti pelajar, staf akademik dan staf pentadbiran sebagai satu entiti yang mampu meningkatkan nilai tambah kepada organisasi mereka. Ini sejajar dengan perkembangan IPT hari ini yang melihat aktiviti Pembangunan dan Penyelidikan sebagai satu cara meningkatkan kelebihan daya saing institusi. Justeru itu, memantapkan pengurusan di Pusat Penyelidikan dan Pembangunan IPT adalah satu keperluan. Pusat Penyelidikan dan Pembangunan IPT memerlukan kepada komunikasi dan interaksi yang tinggi dengan para pelanggannya dan memerlukan hubungan yang kukuh antara ahli akademik dan industri. Ini memerlukan kepada pengurusan pelanggan yang lebih cekap dan berkesan. Pendekatan Pengurusan Perhubungan Pelanggan ( Customer Relationship Management (CRM) ) yang memfokuskan kepada tiga komponen utama iaitu proses, manusia dan teknologi dilihat sebagai satu cara untuk meningkatkan komunikasi dan interaksi tersebut. Kajian ini dilakukan ke atas Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) sahaja. Kerangka kerja strategik CRM-i dijadikan panduan untuk menghasilkan pelan tindakan ini. Justeru itu, kertas kerja ini akan membincangkan mengenai pelan tindakan kerangka kerja CRMi yang telah dijadikan kajian kes di Pusat Penyelidikan & Pembangunan (P & P). Perbincangan akan memfokuskan kepada pembangunan rintis proses bisnes di dalam fasa pelan tindakan CRM-i. 2011-04-14T01:39:46Z 2011-04-14T01:39:46Z 2010-11-12 Working Paper http://hdl.handle.net/123456789/11610 other Proceedings of the International Conference on the Roles of the Humanities and Social Sciences In Engineering (ICoHSE 2010) Universiti Malaysia Perlis (UniMAP) Centre for Communication Skills and Entrepreneurship |
institution |
Universiti Malaysia Perlis |
building |
UniMAP Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Malaysia Perlis |
content_source |
UniMAP Library Digital Repository |
url_provider |
http://dspace.unimap.edu.my/ |
language |
other |
topic |
International Conference on the Roles of Humanities and Social Science in Engineering (ICoHSE 2010) Pengajian tinggi Penyelidikan dan pembangunan Kerangka kerja strategik CRM-i Pengurusan |
spellingShingle |
International Conference on the Roles of Humanities and Social Science in Engineering (ICoHSE 2010) Pengajian tinggi Penyelidikan dan pembangunan Kerangka kerja strategik CRM-i Pengurusan Nor Hapiza, Mohd Ariffin, Dr. Abd Razak, Hamdan, Prof. Dr. Khairuddin, Omar, Prof. Dr. Pelan tindakan Kerangka kerja strategik CRM-i : Satu kajian kes di pusat pembangunan dan penyelidikan |
description |
The Second International Conference on the Roles of Humanities and Social Science in Engineering (ICoHSE 2010) organized by Universiti Malaysia Perlis (UniMAP), 12th - 14th November 2010 at Bayview Beach Resort, Penang, Malaysia. |
author2 |
hapiza@tmsk.uitm.edu.my |
author_facet |
hapiza@tmsk.uitm.edu.my Nor Hapiza, Mohd Ariffin, Dr. Abd Razak, Hamdan, Prof. Dr. Khairuddin, Omar, Prof. Dr. |
format |
Working Paper |
author |
Nor Hapiza, Mohd Ariffin, Dr. Abd Razak, Hamdan, Prof. Dr. Khairuddin, Omar, Prof. Dr. |
author_sort |
Nor Hapiza, Mohd Ariffin, Dr. |
title |
Pelan tindakan Kerangka kerja strategik CRM-i : Satu kajian kes di pusat pembangunan dan penyelidikan |
title_short |
Pelan tindakan Kerangka kerja strategik CRM-i : Satu kajian kes di pusat pembangunan dan penyelidikan |
title_full |
Pelan tindakan Kerangka kerja strategik CRM-i : Satu kajian kes di pusat pembangunan dan penyelidikan |
title_fullStr |
Pelan tindakan Kerangka kerja strategik CRM-i : Satu kajian kes di pusat pembangunan dan penyelidikan |
title_full_unstemmed |
Pelan tindakan Kerangka kerja strategik CRM-i : Satu kajian kes di pusat pembangunan dan penyelidikan |
title_sort |
pelan tindakan kerangka kerja strategik crm-i : satu kajian kes di pusat pembangunan dan penyelidikan |
publisher |
Universiti Malaysia Perlis (UniMAP) |
publishDate |
2011 |
url |
http://dspace.unimap.edu.my/xmlui/handle/123456789/11610 |
_version_ |
1643790222627962880 |
score |
13.214268 |